Direktlänk till inlägg 24 mars 2024

Pizza med grabbarna och Katt på hett plåttak!

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs hemma hos en av grabbarna igår, sen gick vi ut och åt en pizza på den lokala kvarterskrogen i närheten! Så gott, och jag var så hungrig med! Sen gick vi tillbaka och hängde i hans lägenhet och drack lite gott och snackade mängder med minnen och skit. En himla bra kväll helt enkelt!

Idag var vi hela familjen på Ica maxi på förmiddagen och handlade. Sen åt vi lite lunch innan det var dags för dagens event för min del. Teater på spira i Jönköping! Så kul att göra något annorlunda från vad man brukar och supermysigt. Jag, mamma, Inger, Mia och Ewa-Karin var det som hade teaterdate på spira! Vi såg uppsättningen av katt på hett plåttak av Tennessee Williams. Hans mest kända teaterverk! Hör nedan följer lite info för er som aldrig hört talas om denna teater:

Katt på hett plåttak är en pjäs av Tennessee Williams. Pjäsen är en av den amerikanske dramatikerns mest kända arbeten. Pjäsen vann Pulitzerpriset för drama år 1955 och sätts ofta upp på nytt. Huvudtemat är missnöje och osanningar inom familjen och den samtida handlingen äger rum på en plantage i den amerikanska södern. (Från Wikipedia).

Det roliga med det hela är att huvudrollerna i teatern spelas av Max förskolekompis föräldrar. Och Max kompis från förskolan är också med i förställningen som ett barn. Så extra roligt att se dem på scen när man annars bara träffar dem på förskolan, föräldramöten och på barnkalas. En mycket bra uppsättning och den rekommenderas att ta en titt på om du är i Jönköping!

Nu ska jag strax lägga mig och ladda för en ny vecka (hurra en kort vecka!) och det ser jag verkligen fram emot, att få lite extra lediga dagar. Men det är inte alltid så utvilande heller att va hemma med barnen. Men då är man ju iallfall ledig från jobbet!

#kattpåhettplåttak #spira #teater #jönköping #pizza

Gårdagens utelek med barnen, vi byggde massa sandslott!

Riktigt gigantisk pizza! Och den var så god!

Patrik och Gusten!

Jag och Micke!

Och jag ochven suddig Johan!

Hemma hos Micke!

Mitt teatersällskap utanför Spira!

Katt på hett plåttak med Sanna i en av huvudrollerna!

Nu börjar vi!

Fika i pausen!

kvällen (och helgen) avslutades med Martins hemmagjorda hamburgare! Mums så gott!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards