Direktlänk till inlägg 16 augusti 2021

Mariestad!

Av Helena Häll - 16 augusti 2021 23:45

Då var det dags för sista rycket på semestern. Vi tänkte ju vi kom ju ändå hem från Visingsö igår så idag drog vi vidare! Mot min moster i mariestad! Och vilken dag fylld med det mesta! Vi drog iväg runt lunchtid så barnen somnade som planerat (Eje redan efter 2min!) och ja vi fick vända hem en gång för martin inte hade med sitt körkort! Men iväg kom vi och regnade gjorde det! Med bara en liten bit kvar, leddes vägen om och vi hamnade först bakom två traktorer, sen bakom en skördetröska, sen mitt i en hemsk olycka! Vi kom bara några bilar bakom en krock. Vi såg inte så mycket av den som tur va, bara att det helt plötsligt stod det en lastbil ute på åkern. Men vi lyckades vända och ta en annan väg in till Mariestad.
Väl framme åt vi lunch innan vi avvaktade regnuppehållet för att traska bort till min kusin och kolla på hennes och hennes sambos nya lägenhet här i mariestad. Där fikade vi och Max sprang sitt dagliga maraton innan vi promenerade tillbaka till min moster med min kusin som sällskap! Sen nu ikväll har vi ätit en god midddg och efterrätt och umgåtts hela kvällen lång tills typ nu, då Moa och David gick hem för de skulle jobba imon och vi har precis gått och lagt oss! Med en Max inklämd emellan oss.. eller han ligger just nu halft på min kudde med så vi får se hur mycket ordentlig sömn de blir.. men hur som har det varit en trevlig kväll här i mariestad!

#sistarycket #semester #mariestad #kusinhäng

Lunch!

Max fick dubbla samtal efter lunch!

Mot min kusin!

Fika i deras nya lya!

Max äter kex!

Promenad tillbaka mot min moster!

Posering i hamnen!

Moa ska stoppa ner Eje i burken!

Vår goda mat!

Köksarbete!

Dags för efterrätt!! #pinoccio

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards