Alla inlägg den 9 juli 2021

Av Helena Häll - 9 juli 2021 22:05

Idag har vi varit på långutflykt! Efter att barnen ätit lunch packade vi in dom i bilen för åka. Med syftet att de skulle sova middag i bilen. Vår plan lyckades. Elliot somnade efter ungefär två kvarter och Max 10min senare. Check på den! Vi hade nämligen som vårt slutmål att åka till Tranås! Men på vägen dit tog vi en liten omväg för att spana in några samhällen. Nu var det mest spaning från bilen i farten men ändå. Jag ville mest bara se lite av de samhällena som mina förfäder kommer ifrån. Så vägen gick genom svarttorp, hurida och vireda och sedan till Tranås! Någon annan dag får jag stanna och spana in mer. Och även åka förbi nobynäs och lommaryd! Ja, ni fattar mina förfäder kommer från ungefär samma ställe på min pappas farmor och farfars sida!

Men vårt huvudsakliga mål var ju Tranås, och det av en anledning! Emelie och Jakob bor där! De har jag inte träffat på 2 år!!! (Mest pga pandemin) men även att vi fått barn båda två! Sist vi sågs var Max 5 veckor gammal.. nu är han 2 år och 5 veckor typ! Men som jag har längtat att få umgås med Emelie (hon är som jag fast 1,5 år yngre) så hon är min brother from another mother, (fast bortsätt från att vi inte är män då!) men vi är så väldigt lika i nästan allt! Och varje gång vi ses är det som det var igår vi sågs (fast det nu va 2 år sen!). Men i vilket fall våra barn har lekt hela eftermiddagen och vi har fikat och grillat och bara umgåtts i nästan åtta timmar! Barnen somnade fort i bilen hem sen. De vaknade dock när vi parkerade hemma men somnade om ganska fort igen! Så nu ska jag njuta lite av tystnaden och sitta och le åt att jag har fått så mycket ny energi från idag! Det var välbehövligt!

#vänner #återförening #detvarpåtiden #ifädersspår #släktforskning #roadtrip #pseudotvillingar #fixarfrasse

Fikatajm!

Eje leker i deras egengjorda bollhav!

Såpbubblor!

Elliot med bordsgranne!

Emelie grillar!

Dinnertajm!

Vi skulle försöka ta kort på alla barnen.., det gick sådär! Hahaha!

Roadtrip ala var bodde mina förfäder!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards