Direktlänk till inlägg 23 mars 2021

Promenad i onödan och en skatt av gamla kort!

Av Helena Häll - 23 mars 2021 20:21

Dagen började med att efter jag och Elliot hade lämnat Max på föris så tog vi en jättepromenad i det fina vädret. Vi hade siktet inställt på skogskyrkogården och leta efter en grav. Det är ju en bit att gå så vi började traska! Väl där letade vi och letade och letade, kändes som vi inventerade varje sten i kvarter 9 på kyrkogården, men vi hittade inte stenen, så promenaden var lite i onödan. Så fick traska hem och innan klockan 11 hade jag därmed gått över 12 tusen steg!

Efter promenaden kom mamma förbi så vi kunde kolla igenom mormors gamla foton igen. Vi kommer nog bli klara
om tre år känns det som! Hahaha! Men idag hittade vi en hel del fina kort från mormor och morfars liv. Och vi hittade gamla vykort som har vart i min gammelmorfars ägor. De var daterade från början av 1900-talet och fram till ca 1935. Sen dog han ju 1939.

Sen har eftermiddagen och kvällen varit full sammanbrott (inget från mig då) utan mest från vår äldsta son som är i skedet i livet där man kan bryta ihop för precis allt. Typ att dammsugaren inte är påslagen, sen brytar man ihop för den är påslagen. Sen bryter man ihop för dammsugaren inte vill som Max vill, ja ni fattar grejen! Nu sover iallafall både FixarFrasse och hans lillebror så vi njuter av tystnaden som har lagt sig över hemmet!

#promenad #letagrav #gamlakort #släktforskning #fixarfrasse

En sovande Elliot och jag går mot kyrkogården!

Den gamle kungen och min morfar! Fast morfar är i bakgrunden, bakom mannen till vänster om kungen.

Min mamma, hennes storasyster, min mormor, morfar och min morfars föräldrar. Han längst till vänster på bilden är han som Elliot fått sitt tredjenamn av.

Min morfar!

Min mormor!

Älskade lilla Fixar-Frasse mitt i ett av sina sammanbrott! Han är ändå ganska söt! (Och tur för er att det är en stumbild!)

 
 
Ingen bild

Mamma

23 mars 2021 23:36

Han är väldigt söt Fixar-Frasse ❤️ !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards