Direktlänk till inlägg 10 mars 2021

Shopping, pratglada kyrkogårdsförvaltningen och dagens vurpa!

Av Helena Häll - 10 mars 2021 20:41

Idag har jag effektivitetsshoppat! På 1,5 timme hann jag åka till Hemmahallen (gamla ekohallen) och köp ett snyggt galler som ska hängas upp i arbetsrummet. Sedan har jag även varit på Biltema och köpt reperationskit till barnvagnshjulen, som uppenbarligen inte vill hålla sin luft i däcken utan vill punka sig självt om och om igen. Efter det var jag på Ica-maxi och handlade lite (och fick avstämning på mina nio varor!). Sen gick rutten till Rusta för att köpa ramar till mina nya affischer jag beställt. Så nöjd blev jag! Efter det blev det Erikshjälpen en snabbis (de har nu även extraöppet på onsdagar!) kollade efter lite böcker bland annat de jag saknar i Camilla Läckbergs första deckarserie om Erika Falck och jag hittade faktiskt två av de tre böcker jag saknade! Och vips hade jag coronaeffektiviserat mina inköp och var hemma efter 90min igen!

Annars idag har jag pratat med en överentusiastisk kvinna på kyrkogårdsförvaltningen. Hon var så himla trevlig och hjälpsam (och pratglad). Hon var t.o.m ute i deras arkiv och letade upp saker åt mig gällande gamla gravar där mina släktingar har legat. Eller ligger rättare sagt, för även om gravstenen är borta så ligger de ju kvar där i jorden och vilar. Och ingen hade begravs ovanpå dem heller så själva gravplatsen är öppen för nya döda att begravas ovanpå min farmors mormor och morfar!
Min farmors farmor och farfars grav är dock kvar och det var anledningen till att jag ringde till kyrkogårdsförvaltningen från första början. Jag har nämligen bestämt mig att ta över gravrätten för deras grav de närmsta 15 åren. Tyckte nämligen det vore så synd och ledsamt att de bara skulle glömmas bort sådär. Det kostade nämligen 40kr om året. Så 600kr för 15 år. Det är väldigt lite pengar för att visa lite medmänsklighet för de döda!

Dagens vurpa har idag utförts av lille Maxen som snubblade när han sprang i vardagsrummet. Han lyckas träffa kanten på dosan för eluttaget som sticker ut från väggen och vips så hade han ett jack i hårbotten. Det syns dock inte om man inte flyttar på allt hans hår. Men nu på kvällen hade bulan lagt sig lite och det verkar inte vara någon större fara. Men stackars min lille fixar-frasse som verkar ha ärvt sin klumpighet från sin mor.

#shopping #coronaeffektiv #hemmahallen #inredning #tavlor #bokfynd #erikshjälpen #biltema #kyrkogårdsförvaltningen #gravförrättare #otursfågel #sinmoruppidagen #fixarfrasse

Här är mitt nyinköpta galler med små förvaringskorgar!

Min poster som en kalender som jag ramat in och den ska vi ha i köket!

Min nya tavla! Tycker den är såå fin! Har köpt en affisch och sen ramat in den själv!

Två av Läckberg böckerna jag saknade, till vrakpris på Erikshjälpen!

Min lilla Fixar-frasse med sin lilla bula!

Nu på kvällen ser det lite bättre ut! Och nu sover han gott med sina två nappar, en i munnen och en i handen!

 
 
Ingen bild

Mamma

10 mars 2021 23:06

Ja, vurpan såg lite otäck ut men tur att det gick bra för Fixar-frasse ♥️!

Helena Häll

11 mars 2021 11:00

Ja! Han är tålig den lilla ungen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards