Alla inlägg den 22 augusti 2020

Av Helena Häll - 22 augusti 2020 21:26

Idag har jag (eller vi eftersom vi hjälptes åt) varit möbelvårdare eller kanske heter möbelsnickare.. men det ni! En riktig möbelsnickare hade nog dock blivit förskräckt över våran metod att laga vår gamla fåtölj vi ärvt. Det lossnade ett sånt där dekorationdetaljsband som satt på så vi tog helt sonika limpistolen och lagade den! Fastnade med en gång och fåtöljen ser vips ut som den gjorde innan! Kanon!
Annars idag har vi vart hos Martin föräldrar. Eller mer mamma för hans pappa jobbade och kom hem en halvtimme innan vi åkte! Och sen lämnade vi maxen där med! Han fick sova över hos farmor och farfar. Men vilken konstig känsla att åka hem med bara ett barn.. känns som man glömt något.. och lite ont gör det ju i mammahjärtat även om man vet att de har det toppen hos alla andra.

Förövrigt igår blev det ju inget inlägg.. (guess what- jag va för trött igen!) men hände inte så väldans mycket av intresse heller. Vi gick en långpromenad (jag i flipflops!) pga att jag är smått övertygad om att jag bröt den där lilltån eftersom den gör så galet ont fortfarande, är svullen till dubbelt och färggrann.. men det gick bättre att gå i flipsen än gympaskorna!
Igår bakade jag även nya kakor igen (de gamla har mystiskt försvunnit!), men obducerar man mig och Martin kan man nog hitta dom någonstans.. de blev iallafall lika dana kakor som sist men några fick hallonsylt i sig denna gången och resten fick nutella (mer än sist!) så de blev himla goda denna gången också. Undra hur många dagar vi kan ha kvar dom denna gången?!

#möbelvård #möbelsnickeri #lagafåtölj #limpistollagarallt #baka #hallongrottor #nutellagrottor

Hallongrottorna ser ut som ett slagfält.. de hade nog behövt va i formar!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards