Alla inlägg den 28 januari 2016

Av Helena Häll - 28 januari 2016 21:23

Ikväll märker jag skillnaden från att vara hela pigg Helena, till att vara hyfsat nyopererade och lite slitna Helena. Jag har nämligen stimmat runt och vart igång i praktiken hela dagen och nu tar det ut sin rätt! Helvete va trött jag är och armen ska vi inte tala om.. Den är skakig och väldigt väldigt trött!

Dagen började med en tripp till ryhov där jag bland annat var försökskanin åt en forskare för psoriasis.. Ja, inte för att jag har det utan jag var en av kontrollpatienterna. Så det blev blodprover, halsprover, hudfliksprover osv.. Ja, jag ser ganska mörbultad ut snart med plåster, bandage och blåmärken på alla möjliga ställen. Men vad gör man inte för forskningen. Sen var jag hemma en kort sväng för att sen stimma runt på stan och köpa present till Erica som fyller år idag. Efter stan var jag och hälsade på på mitt gamla jobb. Det var ett kärt återseende både för mig, mina gamla kollegor och mina gamla barn! Det blev en liten påhälsningen på två och halv timme! (Jo så går det när man ska hinna hälsa på alla!) sen hem och vända igen för att åka ut till Erica i Habo och fira hennes födelsedag med middag och tårta och allt där till! Sen hem igen och nu ligger jag redan nedbäddad och kämpar med att hålla ögonen öppna. Blundar jag nu är jag nog redan sovandes innan halv tio!

#sjukskriven #trött #tautsinrätt #imonskajagvila #försökskanin #forskning #födelsedag #fira

Lilla blåmärket på magen efter alla sprutor med blodförtunnande, men nu är det äntligen klara! (För denna gången!)

Donerat blod och hudprover till forskningen!

Den jättefina tårtan Erica hade gjort! #tårta

Och givetvis ja, jag har även hunnit pussla lite med.. :) nu har jag inte så mycket kvar.. Saknar dock en kantbit som är borta.. Undra vad den är? Kanske i garderoben som den förra! Får leta där imorgon!
#pussel

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards