Direktlänk till inlägg 19 mars 2015

Badadada, Baktorsdag!!

Av Helena Häll - 19 mars 2015 19:48

Imon är det dags, den beryktade fredagskakan är på ingång och i egen hög person bakad av ingen mindre än.. Mig! Jag har oftast lite ångest inför denna satans fredagskaka då det ska förberedas och donas massor. Jag gillar ju att baka men det är inte lika roligt när man gör det för man måste. Men hur som haver så började baka runt sex snåret och jag är klar först nu.. Bah! Huvudvärken molar och Bosse hittar på bus.. (Berättar mer lite senare i inlägget!) men nu är alla muffins i lagda i påsar, 34st blev det allt som allt! Och den rosa röda frostingen är gjord och de röda dekorationshjärtana är nedstoppade i väskan! Och disken är i diskmaskinen och köket är rent! Och jag är redo för att inom en snar framtid (läs typ max tjugo minuter!) att sova! Tänker att det är okej att gå och lägga sig nu efter att klockan ringde 04:45, sen jobbade, gick runt munksjön med Emma och lilla Tilda, åt middag, tittat på tv, druckit kaffe, bakat cupcakes.. Och klockan ringer imorgon 04:45 IGEN! Bah!

Nu till ett av dagens Bosse påhitt.. Förutom att han hoppat upp på diskbänken ungefär sju miljoner gånger i baket.. FAN!!! NU LÄT DET FRÅN KÖKET.. (Åter fem minuter senare..) Bosse hade vält ut en glas bubbelvatten över hela bänken, skåpet, diskmaskinen och golvet.. Suck.. Det var ju inte det jag skulle berätta som bus, utan att han tänkte klättra in i mitt lilla växthus.. Han har försökt putta på väggarna, han har klättrat på taket på det och när takluckan var öppen (vilket jag inser att jag kan glömma att ha..) så försökte han klättra in i det.. Jag bara ser framför hur han lyckas med detta och råkar stänga in sig själv i mitt växthus tillsammans med hans växande kattgräs och min basilika (vilket han förövrigt också äter..) den stora frågan är nog om jag lyckas sova något inatt..

#baka #nybakat #cupcakes #fredagsfika #bosse #katt #växthus #bus

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 18 mars 21:42

Ja ni som följt med ett tag vet att jag är med i en facebookgrupp med glada människor som älskar att pussla, precis som jag. Och i den gruppen lottades det ut lite vandringspussel. De är fyra stycken som cirkulerar runt. Ett har de fått byta ut och d...

Av Helena Häll - Söndag 17 mars 21:44

Jag har tänkt så länge att jag ska komma tillbaka till bloggen. Orsaken till frånvaro är en liten smärre olycka nämligen. Elliot har klämt sin tå i en dörr och en del av tån gick av. Så nu har vi i två veckor vabbat om vart annat, plus att båda barne...

Av Helena Häll - Lördag 2 mars 23:52

Idag var jag bortbjuden på mellokväll hos Anna och Henrik och barnen. Jag blev bjuden på mat och sen mellomys! Så trevligt det va! Och alla rätt i min tippning för kvällen också! Heja mig! Nu väntar en final nästa vecka som kommer vinnas av två norrm...

Av Helena Häll - Torsdag 29 feb 22:02


Denna lite speciella dag infaller bara en gång vart fjärde år. Mest för att det ska bli rätt i all tideräkning i det långa loppet! Men sån här speciell dag måste man väl fira! Eller? Martin hade gjort supergott marinerat kött som serverades kallt iho...

Av Helena Häll - Onsdag 28 feb 20:11

Ja det är rubriken för de två senaste dagarna i mitt liv. Jag är tillbaks fullt från sjukskrivningen och arbetar nu min första fulla vecka på flera månader, vilket resulterar i en enorm trötthet. Men jag kämpar på! När barnen har somnat så ägnar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards