Direktlänk till inlägg 14 mars 2015

Shop till I drop!

Av Helena Häll - 14 mars 2015 14:49

Idag unnade jag mig att åka en sånadär efterlängtat tur till tre av mina fyra favoritaffärer i stan. Jag har inte shoppat något annat än kattmat, kattsand, mat och nya byxor till jobbet de senast månaderna! Men idag, idag lät jag mig ta tid och titta och sen låta bli att tänka över mitt extrema sparande jag har börjat med iom att jag funderar på att köpa mig en lägenhet.
Men i över två timmar var jag iväg och shoppade. Jag började med att åka till stallqvarn! Åhh vad jag har saknat det! Jag fullkomligt älskar den affären! Och jag har inte varit där på läääänge nu, alldeles för länge! Men jag köpte två trådlådor och salt och sockerkar. Så fint var det!

Efter stallqvarn åkte jag till favoritaffären nummer två, ekohallen! Där har jag inte heller varit på jättelänge! Och där finns ju hur mycket fint som helst! Gick där ganska länge och bara tittade! Jag hittade jättefina taklampor som jag funderar på att köpa till vardagsrummet. Jag har ju just nu bara en glödlampa i taket. Höhö.. Den har hängt där i tre och halvt år! Ops! Har ju funderat på att beställa canvastavlor också men fan det blir ju en hel del pengar.. Och idag la jag pengar på inredning i form av annat än tavlor och lampor. Jag kanske får ta och lägga undan lite pengar till det. Men köpte iallafall lite pill, nagellack och två lådor till på ekohallen.

Sen åkte jag till min favoritaffär nummer tre, Ikea.. Där var jag inte ensam och givetvis byggde de om (igen!) och till min stora förskräckelse ska en serie av förvaringslådor osv, utgå!! What the fuck! Jag har ju dom lådorna i typ hela mitt hem! Det är så typiskt Ikea! Var lika dant med mina dörrknoppar! Aja, jag köpte iallafall lite lådor. (Eftersom det var dom jag faktiskt åkte till Ikea för att köpa!) passade på att köpa nya handdukar till badrummet med. Med fina vårfärger på, de var blå!

Sen åkte jag till Ica-maxi! (Som då inte är en favoritaffär på det sättet, givetvis gillar jag den men inte åker jag dit och shoppar på det sättet). Efter maxi åkte jag hem och jag är så stolt över att jag var på bra humör hela shoppingturen! Och jag är lika glad nu efter också! Trots att jag är lite fattigare!

#shoppa #shoptillyoudrop #stallqvarn #ekohallen #ikea #icamaxi #jönköping #fattig #lycklig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Av Helena Häll - Torsdag 11 april 21:34


Ja både veckan och mitt pussel går framåt! Idag är det redan torsdag! Men igår var jag ju hemma och vabbade så det blev som en ledig dag nästan. Idag har alla varit på förskolan och jag har jobbat! När vi kom hem från förskolan var vi ute och lekte l...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards