Direktlänk till inlägg 22 januari 2013

Tisdag med I-shopping (Ikea o Ica-maxi)..

Av Helena Häll - 22 januari 2013 21:16

Idag har det vart tisdag.. vanligvis gillar jag inte tisdagar för jag tycker det är veckans mest meningslösa dag! För de första jobbar jag länge.. och är alltid trött! Hela vinterhalvåret är jag bara trött, trött och trött.. och så även idag.. vilket gör att jag känner mig väldigt stolt över det jag lyckades åstadkomma under min enorma trötthet efter jobbet! Jag och Sanne var nämligen först på IKEA och åt och handlade lite korgar och "döda katter" dvs sånnadär sköna sittdynor! Ska ha det på min nya hallmöbel, en kombinerad sko och sittmöbel! Ska bara måla om den lite.. eller dvs måla den en gång till och fixa lite med den.. Frågan är när det kommer hända, ibland går det inte så fort i min värld.. men men.. jag har ett mål iallafall och jag har köpt grejer.. eller ja allt utan målarfärg och pensel men det kan jag köpa en annan dag, har ju inte gjort något annat än att handlat idag känns det som!


Tack Ica-Maxi för mitt numera välfyllda kylskåp! Och ja, jag har just nu avslöjat precis vad jag har i mitt kylskåp.. och inser att det visst inte bara är mat, utan även dryck.. Men kan lova att det ser bättre ut än innan då det nästan enbart var alkoholhaltiga drycker, ketchup och soya typ   


 

Byrån jag hade i hallen innan har nu fått hoppa in i köket.. (eller hoppa och hoppa.. Jakob hjälpte mig att flytta den.. Tack!) Nu står den i vilket fall i köket och jag känner att det känns himla bra faktiskt att ha den här! Snyggt blev det med!    

 
 
Ingen bild

Mamma

22 januari 2013 21:56

Va fint det blev:))
Puss från mamma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards