Alla inlägg den 1 juni 2024

Av Helena Häll - Lördag 1 juni 20:50

Nu ikväll blev jag äntligen klar med ett pussel som har varit ett on going projekt under väldigt lång tid. Jag började för länge sen, sen tappade jag lusten och orken lite. Det var lite klurigt vill jag lova! (Och då kommer det från en som pusslar mycket och ofta!) men för ett tag sen tog jag iallfall tag i projektet att pussla klart det. Också för jag ska kunna använda min pusselmatta till andra större pussel jag har som väntar på att bli pusslade! Men julklappspusslet med Harry Potter kartan blev iallfall klart idag! MEN! Det saknas en bit! Och jag har letat vill jag lova, överallt! Även i dammsugarpåsen! Men nej den biten finns inte. Och jag har koll på mina pusselbitar vill jag lova! Men surt sa räven men jag är lite stolt ändå att jag lyckades slutföra projektet efter ett långt uppehåll!

Annars idag började vi morgonen med en sväng till torget. Där brukar vi alltid köpa fika (av samma ungdomar jämnt) så de senaste två lördagarna har barnen fått gratis fika av dem! Så söta! Jag och Martin betalade dock för vårt fika. Men barnen blev så glada och började förmiddagen med en munk och en sockerbulle! Sen tog vi turen ner mot stationen för att åka hissen. Och påvägen gick vi förbi röda korsets butik och jag kan ha råkat köpa två nya pussel. (Håll tummarna för att de är kompletta!) efter hissturen gick vi tillbaka till torget, köpte jordgubbar och gick sen och lekte på västra förskolan. Efter två och halv timme var alla lite möra. Men då drog vi och handlade medan mamma umgicks med barnen. Sen på eftermiddagen gick Martin ut med barnen medan jag sov en stund. Sen har vi ätit pizza och myst innan barnen däckade så gott! Imorgon väntar kalas för Max!

#lördag #pussel #hobby #pussla #1500bitar #harrypotter #torget #småbarnsföräldrar

Äntligen klar! Det blev så fint!

Tömde till och med dammsugarpåsen men hittade ingen pusselbit men likt väl tre av barnens legobitar!

Barnen fick gofika på torget!

Mina hjärtan vid Vättern!

Lek på västra förskolan!

Trevlig helg önskar Elliot!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards