Alla inlägg under juli 2024

Av Helena Häll - Tisdag 2 juli 22:16

Ja idag har jag inte gjort många knop. Jag har varit iväg på ärenden, var en snabbis på Erikshjälpen för att leta efter några speciella böcker. Jag hittade inte någon jag var ute efter. Bättre lycka nästa gång! Jag har städat och plockat iordning också, detta medan barnen och Martin var i lekparken. Så jag kunde tömma resväskorna och ta ner dem till källaren (Max blev inte glad när han märkte det!) men vi orkade inte riktigt packa upp allt de stoppar ner där varje dag. Idag hittade jag en nektarin bland alla sakerna. Tur att den var hårt så den inte hade mosats bland allt!

Men så var det ju då mitt junibibliotek detta skulle handla om. Jag har haft ett litet längre lästempo i juni. Troligtvis för jag gick på tidig semester och för att det är fotbolls-EM på kvällarna. För förra veckan på Öland så läste jag absolut ingenting. Någon, förmodligen mina barn har dessutom flyttat runt mitt bokmärke i boken, så jag inte har den blekaste var jag var någonstans. Men lyssnade faktiskt lite på min ljudbok när jag städade idag. Så kanske blir några böcker i juli ändå. Men i juni läste/lyssnade jag på 4 böcker, det var de här:

- Jeanette Bergenstav - Nattrov (Jennifer Sundin - del 2)
- Jeanette Bergenstav - Havsgrav (Jennifer Sundin - del 3)
- Maria Adolfsson - Mellan djävulen och havet (Doggerland - del 3)
- Johanna Mo - Brottsjön (Ölandsbrotten - del 5)

Av Helena Häll - Måndag 1 juli 22:36

Första dagen i andra veckans semester. Det kliar redan i mina resnerver! Ta mig härifrån nu! Helst utomlands hade varit gott! Blev inte bättre när min kollega (som förvisso är singel och ung) bokade en sista minuten och åker till Cypern nu ikväll! Jag har en man att bearbeta och men två barn som älskar att resa iväg. Även om de gnäller lite över långa bilresor! Och vi ska ju iväg, men om fyra veckor, då åker vi några dagar till Helsingborg. Barnen är så taggade att de packade väskorna idag igen! Mamma nu har vi packat för Helsingborg. Hopp! Jag fick packa upp allt när de somnat igen. Var en lika salig blandning av saker som sist. Bland annat kuddarna till soffan, de där jag bett barnen vara lite rädda om. Haha! Men kul hade de iallafall!
Vi har också varit och handlat då allt var slut hemma! Men nu har vi mat för några dagar framåt iallafall! Och givetvis har jag även idag tvättat efter ölandsvistelsen! Det är en never ending story det där! Elliot har också besökt tandläkaren och var en riktigt a-barn! Han gapade så stort redan innan han satt sig i stolen. Han var en fröjd att ha med sig till tandläkaren!

Men roligast idag är att barnen har fått en syssling till! Den tionde sysslingen på min sida. På Martins sida har de åtta sysslingar. (Tror jag räknade rätt nu). Och fler väntar! Har vi tur kommer syssling nummer 11 på min sida redan innan denna veckan är slut!

#måndag #handla #semester #syssling #flersläktingar #bebis

Barnen studerar vaktelägg på Ica maxi. Det är nästan som på fågelmuseumet!

Elliot hos tandläkaren!

Fick en jordgubbsmilkshake av Martin till fotbollskvällen i soffan!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards