Alla inlägg under juni 2024

Av Helena Häll - Onsdag 12 juni 22:39

Jahopp då var friiidrotts-em (snart) slut. Resultatet två guldmedaljer och ett brons! (Jinx jinx - tävlingen är inte slut än!) Det är iför sig inte fy skam. Men fan vilken stolpe ut vi haft med vad som känns som trehundra fjärdeplatser! Sånna små marginaler, på fel sida! Men men då tar vi igen det på OS!

Annars har vi haft avslutning på barnens fotbollsträning idag. Det ösregnade så brutalt att vi fick gå in och fika och sen åka hem! Hahaha! Vi hann träna en stund iallafall. Tack ifhaga för en trevlig termin! Nu blir det sängen!

Fika efter den blöta träningen!

Av Helena Häll - Måndag 10 juni 22:35

Sista långa måndagen denna terminen och vi hade sommaravslutning för föräldrarna. Vi hade bjudit in till vernissage med barnens alster och sedan hade vi lite fika. Jag kom hem lagom till barnen skulle gå och lägga sig, så jag hann iallafall säga godnatt till dem! Sen åt jag lite mat som Martin lagat och pusslade klart mitt pussel framför friidrotts-em! Där någon under kvällen slog det mig, idag exakt på dagen är det 19 år sedan jag tog studenten! Herregud! 19 år! Martin gullig som han är upplyste mig om att jag levt längre efter jag tog student än jag hade gjort fram till jag tog studenten. Upplyftande att höra! Nu går det med andra ord bara utför, igår var det ju ändå 3 månader kvar till jag fyller 38! Jag börjar bli gammal.

Mitt pussel är klart!

Lite från vår vernissage idag!

Av Helena Häll - Söndag 9 juni 22:47

Nu har jag njutit av fyra lediga dagar och de var väldigt välbehövliga. Nu är det bara 9 arbetsdagar kvar sen sex veckor semester då jag kan sänka tempot, bara njuta hemma och inte behöver parera jobbet också. Jag ska verkligen bita i då jag under våren varit väldigt sliten och haft stora problem med min stressmage. Men idag har vi iallafall betat av något jag tänkt vi ska göra länge. Rensa i medicinskåpet. Det har varit överfullt av mediciner och matlådor (ja, vi har dem i samma skåp!) hahaha! Men på olika hyllplan. Men det blev jättefint! Glömde ta en före bild men jag tog iallafall en efter bild. Annars har jag pusslat lite (eller mycket!) idag, vi har också varit i stadsparken och lekt och kollat på friidrotts-em idag med, men inga medaljer idag heller. Känns som Sverige har lite stolpe ut det här mästerskapet! Hoppas det går bättre på OS då! Nu blir det sängen och ladda inför en ny jobbvecka, sista hela femdagars veckan innan semestern!

#snartsemester #pussla #pussel #stadsparken #småbarnsföräldrar #pseudotvillingar #friidrottsem #långledig

Kolla så fint det blev i skåpet!

Fruktsalladspaus i stadsparken

Klättra i rutschkanan (på fel håll!)

Söndagsmiddag! Hemmagjorda hamburgare med pommes, lökringar och sparris!

Jämfört med igår så sa det swish, nu är jag nästan klar!

Av Helena Häll - Lördag 8 juni 22:38

Ja, idag har det regnat igen! Känns som hela årets nederbörd har trillat ner den här veckan. Nu får det gärna vända. Men ja, nä det är ju svensk sommar och förra året var detta nästan hela våran semester. Då kändes det som det regnade det i fem av sex veckor. Men just nu är det iallfall uppehåll men det är väl för att fira vårt första em-guld i friidrott för det här friidrotts-em:et. I gång! Hahaha! Men gång är också en sport och tacka gudarna för Perseus Karlström, han är bra på att ta medaljer! Vi firade med att hämta kebab när barnen somnat. Och jag hämtade den i ja, ni gissade rätt ösregn! Nu har jag börjat på ett nytt pussel och kollar på resterande av sändningen av friidrotten!

#emguld #fridrott #friidrottsem #pussel #ösregn

Kebabfirande!

Pussel och friidrott-em

Av Helena Häll - Fredag 7 juni 22:42

Idag har det varit klämdag och jag och barnen har varit lediga medan Martin jobbade. Vi började med frukost för att sedan gå ut. Vi gick först till dinosaurielekparken men när vi skulle fika så började det regna så barnen satt under skyddet i vagnen och fikade, medan jag stod i regnet och snällt väntade. Vi tog sedan en tur ner till stationen för att åka hiss innan vi gick hemåt igen. Efter lunchen kom mamma förbi och vi tog med barnen upp till asecs för att klippa sig. Herregud vilken pers, men nu är det över! Och klippta blev dem tillslut. När vi kom lämnade jag över barnen till Martin som kommit hem från jobbet och så åkte jag och hämta ut mina paket! Tjoho! 6 nya pussel till mig! Precis vad jag behövde! Eller? Alldeles lagom nu när friidrotts-em precis börjat, sen är mästerskapsfotboll och OS! Vilken sportsommar! (Och pusselsommar!) Så även om jag sitter och muttrar för uteblivna medaljer för både Daniel Ståhl och Fanny Roos så kan jag iallafall glädjas över mina nya pussel!

#klämfredag #pussel #nyapussel #friidrottsem

Påväg mot lekparken!

Knasungarna!

Fika i vagnen!

Mot hissen!

Nyklippta med varsin glass!

Friidrotts-em och pussla!

Igår började jag, idag blev jag klar!

Nytt pussel

Nytt pussel

Nytt pussel

Nytt pussel

Nytt pussel

Nytt pussel

Av Helena Häll - Torsdag 6 juni 22:26

Förra året hade vi badpremiär på nationaldagen, då var vi vid Axamo och alla i familjen premiärbadade. Idag kom temperaturen knappt upp till 15 och det har regnat stora delar av dagen! Precis ett sånt väder som vi hade under hela vår semester förra året. Hahaha! Förutom sista veckan då! Så iår hoppas vi på en betydligt soligare semester och de kanske bådar gott att det regnar redan nu. Då blir det nog fint igen om två veckor!

Annars idag lyckades vi parera skurarna någorlunda och traska upp till stadsparken med barnen. Där träffade vi Martins systers man och barnens yngsta kusin. Så Max och eje kunde leka med Elsa i lekparken vilket de tyckte va kul. Vi testade även den flygande drake som Max fick i födelsedagspresent. Inte för att skryta men flyga drake var uppenbarligen min grej! Kanske ska börja med det istället för böcker och pussel, men tråkigt bara att man måste vara så beroende av att blåser bara. Och jag menar vindstilla är ju tio gånger bättre. Så jag håller mig nog till böcker och pussel, som jag började ett nytt med idag! (I väntan på mitt paket med nya pussel!) nu blir det sova för min del, ska vara ensam hemma med barnen hela dagen. Önska mig lycka till!

Fruktsalladspaus i stadsparken!

Fikakillarna!

Här är hela gänget, Martin, Max , Elliot, Hannes, Elsa och den flygande draken!

Lite läsning först,

Sedan ett nytt pussel!

Av Helena Häll - Onsdag 5 juni 22:29

Nu har jag lagt mitt andra Harry Potter pussel på rad! Köpte ju det på röda korset i lördags och började i söndags, och nu är jag klar. Och det var komplett! Hurra! Imorgon får jag nog börja på ett nytt. Fast kanske får välja något annat motiv än Harry Potter nu. Jag har ju några att välja på! Kan va så att jag köp några nya till också. De är påväg på posten! (Yeah!) men jag vet inte vad jag ska få plats med dem bara! Men får väl sälja av lite pussel nu så jag får plats med alla. Men det får jag göra en annan dag! Nu väntar sängen och imorgon vankas ledig nationaldag! Hurra för Sverige! Hurra för ledig dag!

#pussla #pussel #pusselmål

Dag 1 (söndag)

Dag 2 (måndag)

Dag 3 (tisdag)

Dag 4 (onsdag) jag är klar!!

Av Helena Häll - Tisdag 4 juni 22:31

Idag har våra barn testat på var sitt yrke! Elliot var kock. Han var med och hackade grönsakerna till vår tacos (och ja, han åt upp en hel del av det också!) och Max han testade att vara trädgårdsmästare när han gick runt med blomsprutan och vattnade alla blommor på balkongen (både en, två och 48 gånger!). Själv är jag helt slut efter mitt egna jobb idag, och fastnade givetvis alldeles för länge framför mitt pussel med min spännande ljudbok i öronen! Men nu blir det en tur till sängen iallafall!

#kock #trädgårdsmästare #småbarnsförälder

Elliot är kock!

Max är trädgårdsmästare!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2024
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards