Alla inlägg den 13 augusti 2021

Av Helena Häll - 13 augusti 2021 16:37

Nu ska jag försöka göra något som jag inte brukar, blogga på eftermiddagen och inte på kvällen! Jag har nämligen smugit in och satt mig i sovrummet och resten av familjen leker och tittar på babblarna. Så vi får om jag blir klar med inlägget eller ej. Idag har jag iallafall spenderat hela förmiddagen på mitt jobb. Jag ska ju börja jobba igen nu efter sjutton år av föräldraledighet ungefär. Jag jobbade faktiskt 40% i tre månader mellan barnen (hade inga möten eller träffade de andra förskolorna eller så) men förutom det gick jag hem i mars 2019.. jo det är ju ett tag sen. Haha! Men nu ska jag ju byta förskola till en annan förskola i samma enhet så var där och hälsade på och pratade med min nya kollega som verkar toppen! Så härligt! Så vi får se hur det blir väl på plats sen. Men det kan ju vara ett skönt avbräck hemifrån och få lite betalt för det med!

Annars idag har vi handlat och fyllt på skåpen inför helgen som kommer då vi är bortresta men barnen är hemma! Och nej, de ska givetvis inte vara hemma själva utan med mormor, morfar, farmor och farfar! Jag och martin har också tagit tag i att försöka rädda våra tomater som totalt trillat ihop av sin egen tyngd. Men vad tomater det har kommit (kan va därför de är så tunga nu!) men vi har knutit och fixat och donat så de någorlunda står upp igen! Den största är lika lång som jag, så då kan ni ju förstå att den börjar sjuka ihop för jag är ju känd för att vara så lång (eller inte).. haha! Nu ska jag iallafall gå och städa upp det sista och laga lite mat, och kors i taket jag hann skriva klart mitt inlägg!

#jobbaigen #föräldraledig #dagsattkommatillbakanu #tomater #egnatomater #fixarfrasse

Fixar-Frasse var helnöjd i affären, han körde nämligen bil!

Tut tut här kommer jag!

Våra tomater! Den längst till höger på bild är lika lång (kort) som jag är!

Nu börjar de bli färdiga!

Eller lika stora som ett mindre äpple!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards