Direktlänk till inlägg 8 februari 2022

OS-guld i bilen idag igen!

Av Helena Häll - 8 februari 2022 21:36

Ja men alltså Sverige, vad gör ni i OS?! Fyra dagar - fyra guld! Idag kom då Sveriges fjärde guld (och första silver och första brons) vilken härlig OS-dag! Men imon tror jag nog vi blir utan guld, det kan ju inte fortgå så här hela OS. Men medaljligan leder vi fortfarande!! Jag lyckades iallafall se damerna sprintloppet i bilen (igen) denna gång sittandes i bilen precis hemkommen från jobbet. Så överlägsen hon var Jonna! Och Maja som tvåa! Alltså wow det ska bli kul att se sprintstafetten sen! Men curlingbronset kunde jag inte se, för då var jag mitt inne i våra inskolningar på jobbet!

Annars idag har jag och barnen hängt i eftermiddag och lekt, ätit mellis och tittat lite på TV. När vi skulle äta idag så ville Max inte ha sitt vatten. Så då testade han sina föräldrars nerver och helt sonika hällde ut det över hela köksbordet. Det var en smärre sjö under vårt bord efter det. Sen ville han inte äta efter det. Nehe, det är kul med barn ibland! Jag har också lyssnat klart på min ljudbok idag, så för att hitta på något medans jag lyssnade så började jag på ett nytt pussel. Ett Harry Potter pussel med fotografier på alla skådespelarna, i ramar! Det är ramar till förbannelse, just nu känns det som jag aldrig kommer få ihop det! Hahaha! Men det vet jag ju att jag kommer så det bara att kämpa på! Nu får jag nog ge upp för idag. Med förhoppning att mina barn inte pillar isär pusslet allt för mycket imorgon.

#os #os2022 #osguld #ossilver #osbrons #pussel #pussla #harrypotter

Tjooohooo! Guld och Silver till Sverige!

Still in the lead!

Mitt nya pussel!

Puss på dig unge! (Trots att han hällde ut allt sitt vatten och vägrade äta sen)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards