Direktlänk till inlägg 7 februari 2022

OS-Guld på parkeringen!

Av Helena Häll - 7 februari 2022 19:43

Ja men detta är ju inte klok! Sverige tog i morse sitt tredje OS-guld på tre dagar! Och då har varken längdskidorna eller skidskyttet presterat någon av dem! Men i morse var det då dags för damernas storslalom i de olympiska spelen. Andra åket gick imorse och Sara Hector ledde efter första åket! och praktiskt nog hade jag sovmorgon idag. Så jag tänkte helt sonika dra nytta av detta, men då drog det ut och tiden och med några åkare kvar så kraschar amerikanskan och det drar ut på tiden ännu mer. Så fick klä på barnen, sätta på Telia-play på telefonen (tacka gudarna för telia play) och stoppa i hörsnäckan och gå med barnen till förskolan. Går dit, lämnar in dem, går till bilen och precis när jag ska börja skrapa bilen så är det en åkare kvar, dvs Sara Hector! Så med Telia-play på telefonen i ena handen och isskrapan i andra så kollar jag på vad som ska bli guldåket! Jag blev så glad och skrek att en pappa med sitt barn kollade länge och väl efter mig.. hahaha! Han var nog inte så sportintresserad som jag. Men nöjd och glad åkte jag till jobbet och arbetade hela dagen lång! Nu väntar övertid två dagar i rad och inskolningar från både höger och vänster! Men det är imorgon det. Nu ska jag njuta av kvällen och siktar på att hålla mig vaken iallafall en timme till!

#os #storslalom #osguld #telia #teliaplay #sportnörd

Alltså kolla vad coolt! Sverige leder medaljligan i OS!! Wooop Wooop! Tänk om det kommer ett OS-guld till imorgon?!

 
 
Ingen bild

Andreas

7 februari 2022 21:06

Är själv väldigt sportintresserad

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Av Helena Häll - Söndag 14 april 20:24

Idag fyllde barnens kusin år! Så på eftermiddagen var vi bjudna på kalas hemma hos Martins syster med familj! Men innan det, på förmiddagen var jag först en snabbis på asecs och köpte sista presenten till Erik! (Kan dock ha glömt att de öppnar 11 på ...

Av Helena Häll - Lördag 13 april 22:28

Idag känns det som det har varit en lång dag! Vi har varit ute och lekt, tittat på två och halv film, lekt med Lego och städat och sen när barnen somnat har jag pusslat och duschat. Ja det var den dagen! Elliot som hade feber när han kom hem igår har...

Av Helena Häll - Fredag 12 april 21:36


Efter en stimmig vecka på jobbet med mycket personalbortfall, inklusive mig själv i onsdags så var det väldigt skönt med helg! Hade sett fram emot en quizkväll (som vanligt!) iom att det inte är något quiz nästa vecka. Men nä, när vi kom hem från för...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards