Direktlänk till inlägg 5 februari 2022

Lördag med kaos, OS-guld och melodifestivalen!

Av Helena Häll - 5 februari 2022 21:58

Ja då var OS äntligen igång på riktigt. En del tävlingar har ju redan börjat men idag börjar medaljerna fördelas, så min förmiddag spenderades framför TV:n och kontentan; jag var så besviken! Sen kom Walter Wallberg, tacka gudarna för det! För längddamerna var som bästa femma och tävlingen var väl inget vidare kul över lag heller, tråkig bana, tråkiga förutsättningar osv. Skidskyttet ska vi inte prata om, inte för att svenskarna va dåliga, gjorde så gott de kunde! Synd bara att en fjärde plats svider så hårt! Men fy vad tråkigt att förhållandena är så extrema och så ska OS avgöras på ett ställe med iskyla och orkanvindar så alla bommar och får åka straffrundor i mängder. Jag har aldrig sett så dåligt skytte i en stafett.. av de 16 lag som gick i mål hade 14 lag straffrundor.. det händer aldrig annars. Fy sjutton vad tråkigt det är att de blir så konstiga förhållanden och det blir bara ren chans istället för vem som faktiskt är bäst! Men är väl bara att ta ny tag för OS-dagen avslutades iallafall på ett ypperligt sätt! Medaljen som tordes komma idag, kom faktiskt! Men i puckelpist! (Även om de också såg ut att blåsa bort vissa stunder!) Walter Wallberg fixade helt sonika ett OS-guld till Sverige! Check på den och stort grattis! Då var första medaljen började. (Vi hoppas på fler redan imorgon!)

Sen har ju något annat börjat idag också; melodifestivalen! Tjoho! Deltävling 1 gick av stapeln och min sammanfattning lyder: ingen av dessa låtar vinner finalen och ja, SVT hade ungefär lika mycket strul som skidskyttarna hade i dagens stafett.. dagens bästa var Eric Saades pausunderhållning och Oscar Zia som lyckades hålla kaoset under något kontrollerande former! Hoppas det blir bättre nästa vecka!
Nu over and out för idag!

#os #os2022 #längdskidor #skidskytte #puckelpist #osguld #melodifestivalen #mello2022

Nu åker vi!

Nu jublar vi!!

Nuuuu kör vi!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards