Direktlänk till inlägg 19 september 2021

Premiärturen i nya bilen och organisation i källaren!

Av Helena Häll - 19 september 2021 20:43

Igår blev det inget blogginlägg så idag blir det två! Vill ni veta hur gårdagen ihop med tjejerna blev så får ni helt enkelt scrolla ner lite till på sidan för detta inlägg ska handla om vad vi hittat på idag! Vi har nämligen haft fullt upp idag, verkar vara vår grej på söndagar! Vi började med en promenad innan lunch sen när vi hade ätit och barnen somnat (även Max!) kom min mamma och bytte av oss så vi kunde sätta fast bilstolarna ordentligt i bilen. Medan vi gör detta hittar vi en gammal godis i bilen inklämd i inredningen under förarsätet! Hahaha! Vi lyckades iallafall till sist få ut godisen och få fast barnstolarna i bilen med resultatet att jag inte kan köra Toyotan för om jag ska åka framåt med förarstolen så blir Elliots barnstol lite lös. Så jag får helt enkelt stå över lite bilkörning när Eje ska åka med.

Efter detta var vi nere i källaren och skulle röja lite men vi flyttade mest runt lite grejer. Och sen diskuterade vi (eller jag med mig själv mest) hur vi kunde ordna upp allt där nere. Alla flyttkartonger är just nu staplade på varandra och har liksom sjunkit ner i varandra och står och vinglar istället. Jag vill ha lite OCD-ordning där nere. Så efter mellis så åkte vi på premiärturen hela familjen i nya bilen och turen gick upp till IKEA där vi köpte lite plastlådor att börja packa om saker i. Nästa helg kommer nämligen en container hit till föreningen där man får slänga sina grejer. Därav mitt lilla ryck i källaren. Inte för jag vet om det gjorde något skillnad då vi nu har fyra kartonger i hallen istället och som sagt mest har flyttat runt sakerna nere i källaren. Och nu väntar fem dagar av jobb så jag vet inte riktigt när jag ska hinna rensa där nere heller!

#källaren #organisera #städa #rensa #nybil #premiärtur #bilbarnstolar #pseudotvillingar

Den gamla godisen vi hittade i bilen!

Jag är mentalt stöd i framsätet och martin grovjobbar i baksätet!

Äntligen på plats!

Premiärturen med grabbarna!

Vårt källarförråd där allt snart bara rasar!

Detta är en grannes förråd.. undra om personen är minimalist?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Onsdag 24 april 21:32


Idag var våra söner på livets första fotbollsträning! Det var bollibompa (som det så käckt heter!) för barn som var född 19 och 20 som våra barn är. Så hela familjen drog iväg på fotbollsträning idag. De fick välja färg på sin väst och hamnade i olik...

Av Helena Häll - Måndag 22 april 21:18


Alltså kan någon efterlysa våren? Det borde låta ungefär såhär; söker efter årstiden då knoppar brister, solen värmer så smått, gruset sopas bort från gatorna, man känner att ljuset gör underverk med oss. Men NÄ.. inte iår heller. Inte för jag kommer...

Av Helena Häll - Söndag 21 april 20:54

Igår började vi förmiddagen med att träffa Max förskolekompis med familj. Vi gick i skogen vid vattenledningsparken. Barnen va helt överlyckliga och vi lyckades pricka en solig förmiddag. Även om det blåste kallt. När vi kom hem åkte jag på Storefact...

Av Helena Häll - Lördag 20 april 00:04

Jag skrev egentligen ett inlägg i onsdag, om min fiskgratäng, det försvann. Och igår somnade jag tidigt! Men nu är jag vaken och vi kom alldeles nyss hem från AW-quiz på glädje och födelsedagsfirande av Ole (Martins pappa!). Anledning till att vi qui...

Av Helena Häll - Tisdag 16 april 21:35


Idag var jag på quiz på biblioteket med Mirre, hennes man Peter och två till. Det har vi gjort tidigare också. Litteraturquiz med ett tema, idag var det filmtema! Det var roligt, men som vanligt varje gång vi är på quiz på biblioteket så förlorade vi...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards