Alla inlägg den 12 september 2021

Av Helena Häll - 12 september 2021 21:37

Idag har varit en fullspäckad söndag där vi började med en lugn morgon med god mys frukost med tänt ljus och lyxmackor! Efter det lekte vi lite innan vi gick ut på dagliga förmiddagspromenad, det var uppehåll när vi gick och uppehåll när vi kom hem. Däremellan totalt vräkte det ner regn och vi var dyngsura rakt igenom allt idag också! Typiskt! Bara till att byta alla kläder lagom till lunch. Efter lunchen vilade hela familjen ikapp sig. (Vi fick till icke-medlemmar Max att sova lite middag! Guldstjärna till oss!) sen efter detta åkte jag iväg på promenaddejt med mamma, Inger, Mia och Ewa-Karin! 5km i skogsspåren i Axamo och sedan gofika! Äggsmörgås och hembakt fika! Alltså vilken lyx för en småbarnsmorsa! Mycket trevligt var det också!

Medan jag var på promenaddejten så gick Martin hem med barnen till hans föräldrar för att bada! Vi har ju inget badkar och Max har varit lite kinkig med att duscha så vi lyckades få han att bada ihop med Martin och vips så var tre familjemedlemmar rena! Sen har Martins föräldrar bara en barnstol i sin bil, så barnen fick åka hem i omgångar och Elliot premiäråkte i stor barnstol för första gången! Det tyckte han var mycket spännande! Medan jag och Elliot väntade hem Martin och Max så lagade vi mat! (Eller jag lagade mest och Elliot åt smörgåsrån och drog i lådor!). Sen har vi sövt barn och plockat iordning hela lägenheten bara för att Tage skulle städa! Så idag fick han utöka sin dammsugning med två rum till, sovrummet och arbetsrummet! Och idag följde vi inte efter Tage heller utan vi satt och studerade hur han dammsög via vår karta på appen istället! Hahaha! Vi har blivit sånna städfreaks nu, men vilken skillnad det är att gå barfota efter städningen. Fantastiskt! Nu har även jag duschat och bytt sängkläder så nu ska jag strax krypa ner i en renbäddad säng och vila mig i form för en ny vecka på jobbet!

#söndag #promenad #höst #regn #axamo #fika #robotdammsugare #städa #städfreaks

Frukostdags!

Kaffe och tänt ljus! Nu är det höst!

Här har det precis slutat regna.. men vad gjorde det när vi var precis dyngsura!

Gratis dusch från himlen!

Fika med brudarna efter 5km!

Mumsigt med hembakt!

Premiärturen för Eje!

Tage städar sovrummet!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards