Alla inlägg den 7 september 2021

Av Helena Häll - 7 september 2021 20:30

Idag är det 10 år sedan hockeymålvakt Stefan Liv gick bort. I och med att han är och kommer förbli en ikon i jönköping så det också en sån där speciell tidpunkt där man vet exakt var man var när man fick reda på beskedet. Det var efter en lektion vi hade när jag pluggade till förskollärarinriktningen på högskolan. Vi hade haft lektionen på dumme mosse och hade proppat in oss fem stycken tjejer i bilen med massa ytterkläder på för att åka hemåt och detta var det första vi fick höra på radion och det blev helt knäpptyst i bilen under en väldigt lång stund.
Det är vissa sådana här minnen som fastnar i ens hjärna. Jag vet också exakt var jag var när jag fick reda på att Michael Jackson hade dött (25 juni 2009) och jag vet också exakt var jag var när jag fick red på Whitney Houstons bortgång (11feb 2012). Visst är det lite makabert att kända människors död kan etsa sig fast i ens minne sådär. Sen kan jag ju en del andra kändisars dödsdatum men då vet jag inte exakt var jag befunnit mig eller så. Men lite övrig kuriosa jag nu kan berätta är att; två fantastiska artister i Elvis och Aretha Franklin dog på samma dag! (16aug) samma dag som förövrigt är Madonnas födelsedag!
Ibland undrar jag hur det står till i mitt Hjärnkontor men vi kan ju hoppas att jag en dag får nytta av mina morbida kunskaper!

#stefanliv #10år #hv71 #hockey #dödsdatum #kändisar #michaeljacksson #whitneyhouston #elvis #arethafranklin

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards