Alla inlägg den 29 augusti 2021

Av Helena Häll - 29 augusti 2021 20:46

Jaha då var det dags att börja jobba imorgon.. Herregud! Jag har sån söndagsångest så hälften kunde vara nog! Okej jag jobbade pyttelite mellan barnen (40% i tre månader) annars har jag inte jobbat sen mars 2019!! Det är fasiken nästan 2,5år sen jag gick hem för att föda mitt första barn.. nu 2,5 år senare är mitt andra barn redan 13 månader! Vad hände där? I min värld känns det inte som det var så länge sen jag gick hem men uppenbarligen var det det. (Jag fick till och med martin att kontrollräkna härromdagen. Men jo det är 2,5 år sen!). Nu är det i vilket fall just Martins tur att vara hemma med barnen och vi börjar med gasen i botten, jag jobbar nämligen 8.30-18 imorgon.. suck och stön! Jag har som ett litet skolbarn packat väskan och skrivit en liten lapp att inte glömma mitt mellanmål. Jag får se till att inte glömma bort att ställa väckarklockan framöver också. (Även om man har barn som inte vet vad sovmorgon är!) Herregud, det är mycket att tänka på, tänk hur förvirrad och trött jag kommer vara imon då!

Men vad har vi då gjort sista dagen med gänget?! Vi har varit ute lite mer än tidigare dagar då det (kors i taket!) inte regnat idag. Ja ne det var typ det! Hahaha. Lite till har vi gjort, Vi har kollat på friidrotts-sm på tv:n, gjort potatis och egenpanerad fisk till middag. (Elliot är uppenbarligen ett stort fan av remouladsås!). Vi har städat lite och tvättat lite och kollat på barnprogram och mest tagit det lugnt helt enkelt. En skön sista söndag på föräldraledigheten!

Sa jag precis att det varit en lugn söndag? Kaoset som ständigt råder när barnen är vakna! Förövrigt är det Eje som sitter i nedre bildkant med blöjan på huvudet och kollar på friidrotts-sm på TV:n.. annars är Fixar-Frasse som lekt i vardagsrummet!

#fixarfrasse

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards