Alla inlägg den 15 augusti 2021

Av Helena Häll - 15 augusti 2021 21:39

Igår var vi på en fantastiskt mysigt och intimt bröllop mellan mina kompisar Anders och Ida. Vi har även bott på hotell jag och Martin så vi har haft ett barnfritt dygn på Visingsö! (Bröllopet var där!) så de vigdes i kumlaby kyrka och sen minglades det utanför kyrkan med bubbel och tilltugg (och uppehåll!!) sen bussades vi som skulle till festen vidare med just en av elbussarna som går på ön. Den släppte av oss vid festen som var vid wisingsborgs trädgård, jättemysigt örtaträdgård och liten lada där de va uppdukat för de 17 gäster och brudparet som var där. Sen åt vi trerätters, lyssnade på tal, hittade på bus, drack drinkar och sen dansade natten lång. Eller ialf till halv två när bussen åkte hemåt till hotellet igen. Där kröp vi ner, sov, vaknade tidigare än planerat när man inte har några barn med sig, så jag tog en promenad, duschade, väckte martin och sen åt vi frukost ihop med de andra bröllopsgästerna innan vi turistade lite både på näs borgruin längst ner på Visingsö och även på visingsborgs slottsruin innan vi tog färjan hem på ett blåsigt vättern! Nu ska jag fasen gå och lägga mig och vila ikapp mig efter en mycket rolig och lyckad helg!

#bröllop #visingsö #vättern #näs #visingsborg #kumlabykyrka

Lunch i bilen mot bröllopet! Jag är förste diphållare!

Innan vi åkte hade jag privatfrisör i form av Martins syster.

Såhär fint va håret när jag åkte hemifrån.. så fint va inte håret när vi kom hem på natten sen! Haha!

På färjan över så hängde inte min telefon med att jag också va med på båten.. så när martin var halvvägs över vättern var jag visst kvar i gränna! (Enligt telefonen då!) jag va egentligen med färjan också.

Bröllopsparet

Jag och Martin

Jag, anna och Emma!

Mina brudar!

Brudbukett med bubbel

Jag och Martin

Jag, Lisa och Emma

Jag och anna

Martin och jag!

Petter med slipsen i pannan och luftgitarren i högsta hugg.

Hotellfrukost innan turistande!

Martin i näs borgruin!

Martin i blåsten!

Dags för nästa ruin!

Mäktigt att den står kvar!

Dags att åka hem! Tack för ett fantastiskt bröllop!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards