Alla inlägg den 12 augusti 2021

Av Helena Häll - 12 augusti 2021 21:20

Klockan är nio och här ligger jag nedbäddad och redo för sömnen för idag är en sån där dag när tröttheten totalt lamslagit mig efter kvällens lilla incident. Gissa tre gånger vad som hände.. jo Max trillade och slog sig (igen!) Och ja givetvis lyckades ansiktet ta smällen och ja givetvis fick han ett nytt jack i ansiktet. Denna gången under ögonbrynet (sist va de ju näsan!) men den ungen kommer dränera sin mor totalt på all energi jag någonsin fått om de ska fortsätta såhär. Jag orkar inte ha en så klantig unge! Det tär på nerverna! (Och tårarna!) Men vi tejpade igen såret och hoppas på det bästa. Det var iallafall inte lika djupt som det förra utan mer att det gick hål och blodvitor uppstod..

Annars idag (innan incidenten!) invigde vi vår cykelvagn vi fick när Elliot fyllde år! Barnen satt så snällt (nästan hela tiden) jämte varandra och åkte runt där bak. De hade sina cykelhjälmar på och allt var frid och fröjd tills Max tyckte att Martin körde åt fel håll.. då bröt helvetet loss eller ja nästan iallafall, det var illtjut och tårar och vilda protester. Och vi fick bära honom in på tvären sen för han hade velat cykla i sjutton timmar till. Det var ju kul att den var uppskattad i allafall!

#frixarfrasse #nyttjackiansiktet #tejpatöga #klumpigtbarn #cykla #cykelvagn #cyklamedbarn

Nu kör vi!

Weiihoo!

Så söta de är i sin cykelvagn

Max nya jack i ansiktet! Tur att han klarade ögat sitt!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards