Direktlänk till inlägg 6 augusti 2021

Avvinkning, fotboll och snart ännu mera OS!

Av Helena Häll - 6 augusti 2021 21:11

Idag har det blivit skärpning så idag får ni kort till blogginlägget! (Tagna av tre olika personer dessutom! Cred till mamma och martin förutom mig själv då).

Förutom att barnen som vanligt vaknade okristligt tidigt så tog vi det lugnt och åt frukost för att sedan vinka av mina föräldrar vid tåget. Eller jag skulle skjutsa ner dem till stationen och martin och barnen gick ner till stationen och överraskade dem med att vi vinka av dem. Nu ska de ju bara vara borta några dagar, men det var just det att de skulle åka tåg som var grejen! Max var något i extas och vinkade några extra gånger innan de ens kommit på tåget och babblade på om mormor tåg, mormor tåg.. i allt virr varr förla mamma deras matsäck som försvann spårlöst. Så ser ni någon på Jönköpings centralstationen som ser mycket nöjd och mätt ut så kanske det var där matsäcken hamnade!

På eftermiddagen var martin ochmax ute och tittade på bussar och tåg igen. Medan Elliot och jag kastade boll och kollade på os. Alltså va ska man säga om damlandslaget, de är fantastisk men att det ska va så svårt att vinna en final!! Det är ju inte första gången de åker hem med ett silver! De gör en Peder Fredriksson helt enkelt! Vinner silver för andra os:et i rad! På tal om Peder och co, så kan vi väl bara hoppas de äntligen kan få ett guld i lagtävlingen imon! Nu är det bara några få dagar kvar (typ nästan bara en!) av OS! Synd att det går så fort men jag kom på idag att det snart är vinter-OS istället! Invigning 4feb redan nästa år! Tjoho! Mindre än ett halvår kvar! Nu ska jag göra mig iordning och krypa ner i sängen och bara njuta av en god natt sömn! (Önska mig lycka till!)

#sommaros #vinteros #tåg #pseudotvillingar #fixarfrasse #jönköping

Nu vinkar vi av mormor och morfar! (Och tappar bort matsäcken!)

Elliot spelar fotboll och tittar på fotboll!

Max äter majs rakt ur kastrullen!

Han som klistrar sitt ris i ansiktet är i farten igen!

Efter middagen var vi ute och lekte lite på gården. Elliot ser ut som en gammal farbror när han står och stretchar i sina sandaler med strumpor i! Hahaha!

 
 
Ingen bild

Mamma

7 augusti 2021 01:25

Ja, jag hoppas verkligen att matsäcken åts upp av någon hungrig person 😂😂😂!
Nya mackor inköptes i Nässjö 😅!

Helena Häll

7 augusti 2021 08:05

Hahaha! Ja det får vi hoppas!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards