Alla inlägg den 1 augusti 2021

Av Helena Häll - 1 augusti 2021 21:30

Efter den fantastiska OS-dagen igår med guld och silver har det bara sagt swish i Sveriges medaljstatestik och inom ett dygn har vi fått två silver till! Efter ha varit utan medaljer och sämst av de nordiska länderna är vi nu före både Danmark, Norge och Finland i medaljligan och på en dag hoppat upp till en 24:de plats (sist jag kollade iallafall!). Idag på eftermiddagen kollade jag på friidrotten lite i efterhand (wow vilket världsrekord i tresteg! Och vilken höjdfinal och 100m det blev!) anledning att jag såg det lite i efterhand var att det kom ett sånt där oväntat besök. Nästan som gevaliareklamen (fast vi drack inte kaffe och jag visste om iallafall klart sen i förmiddags att hon skulle komma) men min polare Sandra kom förbi. Hon är boendes i Uppsala så det är ju inte runt hörnet direkt! Men förr reste vi mycket ihop och har varit både i Grekland, USA, Mexico och Skåne ihop! Hon har skaffat en söt liten hund nu med, så jag, Sandra och Dreja (hunden alltså) åt lite lunch på bryggan. En pokebowl och en Cesarsallad stod på vår meny idag! Mycket gott och mycket trevligt! Det var över två år sen vi sågs nu med (jävla pandemi!) men nu äntligen, om än kort stund så var det iallafall en stund! En trevlig stund!

P.S Max har vurpat rejält idag med, snubblat och föll handlöst med huvudet rakt i i kanten på vår duschvägg.. suck.. Efter fem ton krokodiltårar så fick han äta mango och spela Bolibompa på paddan. Då var lite ljusare igen! Tur det! D.S

#os #os2020 #närdufåroväntatbesök #lunch #bryggan

Lunch med Sandra!

Vår goda mat!

Dreja!

Taadaaa! Kolla Eje!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards