Direktlänk till inlägg 29 juli 2021

Avloppsrensaren har vaccinerat sig!

Av Helena Häll - 29 juli 2021 21:34

Idag har vi haft en effektiv morgon minst sagt, innan klockan var nio hade vi både gått upp, ätit frukost och rensat avloppet i badrummet. Vi hade något som satt fast i rören i handfatet, så martin fick skruva isär vattenlåset och rengöra med (min!) tandborste! Det blev marginellt bättre men då använde vi tipset vi fick av slamsugare-mannen som va här och rensade stoppet i köket vi hade när vi flyttade in. Varmt vatten och yes-diskmedel. Så medan martin hällde diskmedel och jag vattnet så sa det rätt var de va sluuuuuurp! Sen va stoppet borta! Smidigt! Vi firade med en långpromenad till Systembolaget! Som en ordentliga barnfamilj vi är så hängde vi nästan på låset när de öppnade vid tio.. hahaha! Vi shoppade lite (läs, barnvagnen full av) dricka och gick hemåt igen! Sista biten halvsprang vi då det började regna och har gjort i omgångar sen dess, nu under eftermiddagen har det övergått till hällregn och ordentlig åska! Kul väder! Som tur va, var det uppehåll när avloppsrensaren skulle gå och vaccinera sig! Hurra! Nu har vi fått den första sprutan båda två (och min lillebror som också fick idag!) När Martin kom hem gick han ut lite med barnen medan jag fick hjälp av mamma att bära ner massa saker till källaren som bara legat på hög här uppe i lägenheten. Typ babynästet som Elliot sov i som bebis.. han fyllde 1 förra veckan! Hahaha! Sen hjälpte hon mig att leta upp skor och sjal till det stundande bröllopet vi ska på om två veckor. Tror ni jag har provat ut klänning än? Eh Ne just det ja! Tur att de inte är vi som ska gifta oss! Men nu har jag två veckor att fixa en klänning som passar! Hejja mig vilken framförhållning!

#avloppsrensning #effektivmorgon #bröllop #klänning

Ute på vrålåk..

Med vätskepåfyllning?

Hejjjja Martin! #vacinerad

Förövrigt för att uppdatera er från gårdagen? det går sådär med mina bett! Hahaha!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards