Direktlänk till inlägg 27 juli 2021

Borås Djurpark!

Av Helena Häll - 27 juli 2021 21:30

Dagens utflyktsmål; Djurparken! Idag har vi varit på Borås djurpark med barnen, Martins systers familj och Martins föräldrar. Premiär för mig och för barnen, var bara martin som varit där tidigare (som barn!). Jag har dock varit på Kolmården med Emelie och Sandra för en herrans massa år sen.. (typ tio år)
Så för att inte varit på en djurpark på tio år så var det riktigt roligt att komma iväg på en liten utflykt. Vi började på savannen och kollade på elefanter, zebror, giraffer, strutsar m.m Efter det kollade vi på noshörningar och apor. Och när vi kom till noshörningen säger Max; pappa! HahahHa! Rolig unge det där! Efter titten på alla dessa savanndjur tog vi oss en lunch (precis i rättan tid innan alla andra) på savannresturagen. Vi åt deras lunchbuffé, även barnen (som vi slapp betala för eftersom de var under 3 år!) fantastiskt lyxigt! Gratis inträde och gratis mat för både Max och Elliot! Men maten var himla god så alla var mätta och nöjda (för tillfället) så färden gick vidare mot lejonen, visenterna, björnarna och sälarna för att sedan ta en paus i leklandet där de stora barnen lekte lite och Elliot svalkade fötterna och sen åt vi glass! Sen fortsatte färden mot pingvinerna, röd panda och kor. Sedan var det dags för klappandet av djur, först klappa får, sen klappa hästar, sen klappa getter (de sistnämnda fick även Elliot vara med på..) han var överlycklig och hade långa monologer med getterna och drog dem lite benen och i pälsen och getterna önskade nog helst att Elliot kunde gå sin väg igen.. haha! Men efter ett litet trötthetssammanbrott av Max så kollade vi in tigrarna och de sista gick vi igenom dinoland. Massa dinosaurier som rörde sig lite och så kunde man gå en stig och titta på dem.. det Max såg va tåget på rälsen bakom dinosaurierna. HahahHa! Ja på tal om den ungen, nu ikväll efter vi kommit hem så springer han i vår hall och gissa vad, jo han snubblar (som vanligt) och far med huvudet rakt in i dörrkarmen och kanten på dörren. Alltså jag blir galen på hans klumpighet! Men efter lite fryst mango på huvudet och lite fryst mango i magen så va Max nöjd igen. Jag själv är helt slut efter en heldag på Borås djurpark och Max små stunttrick i vår hall, men sak är säker; vi hade iallafall tur med vädret!

#borås #boråsdjurpark #djurpark #vihadeiallafallturmedvädret #fixarfrasse

Mot entrén och en dag i djurparken!

Max och Martin kollar på savanndjur.

Zebror på savannen

Hålla handen påväg mot lunchen!

Mums filibaba tyckte barnen!

Och det tyckte även vi!

Max tittar på apor!

Kolla på djuren! Elliot pekar och visar!

Fotopaus vid sälarna.

Glass i stora lass!

Klappa får!

Klappa häst!

Elliot och geten!

Tigern

Dinoland! Notera det gula tåget i bakgrunden för det var de Max såg! Haha!

Min lillefot och jag!

Posering!

Tack för idag! Slut för idag!

 
 
Ingen bild

Mamma

27 juli 2021 22:34

Vilken härlig dag! 👍

 
Ingen bild

Mamma

27 juli 2021 22:37

...förutom stunttricket förstås!😘

Helena Häll

28 juli 2021 21:59

Ja, det hade vi kunnat va utan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards