Alla inlägg den 14 juli 2021

Av Helena Häll - 14 juli 2021 22:01

Idag har vi äntligen badat igen, första gången efter Max näsincident! Han är ju fortfarande tejpad, men det är ingen fara och sen brukar han ju inte doppa huvudet om han inte trillar rätt fram förstås. Och det gjorde han bara en gång idag och då klarade sig näsan!

Vi skulle bara ta ett snabbad tänkte vi så vi tog barnen i dubbelvagnen ner till vättern (10min promenad) och tänkte att vättern är nog svinkall som vanligt. Men icke! Det var så skönt att jag badade och doppade mig utan problem! Så härligt var det verkligen! Vet inte när jag badade i vättern senast kanske var för tre år sen.. (då va jag ju varken gravid eller nyförlöst!) så de borde va då! Men iallafall Max var helt överlycklig att få bada igen och Elliot va glad han med. Han var i med mig en stund och plaskade. De var så nöjda barnen (och lite trötta) att de inte ens skrek när vi skulle få hem utan snällt åt sin banan som muta och åkte vagnen hem!

Annars idag har jag slagit in lite födelsedagspresenter, vart borta med dem hos mamma och pappa och sen tagit med mig pappa tillbaka så han fick skruva om elliots säng. Dvs skruva ner den så han inte rymmer över kanten. (Vilket han försökt göra två mornar i rad nu!) så nu sover han längre ner i sin spjälsäng och ska han rymma över kanten så behöver han lära sig och klättra först. Check på den! Jag har förövrigt också försökt blippa mig in i vårt sophus idag. Stod med blippen till bilen och försökte låsa upp.. jaha.. ibland undrar man hur det står till där uppe egentligen! Hahaha!

#vättern #jönköping #bada #varmtivättern

Elliot har fått flytta ner i spjälsängen!

Snart kanske vi t.o.m kan försöka få dem att sova i samma rum!

Slagit in presenter till nästa vecka!

 

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards