Alla inlägg den 13 juli 2021

Av Helena Häll - 13 juli 2021 22:33

Idag när barnen hade somnat för sin siesta mitt på dagen så kom min mamma och bytte av mig och martin. Vi fick lite egentid ihop. Nu hade vi ifs redan bestämt (läs jag hade bestämt!) vad vi skulle göra! Vi skulle shoppa och äta lunch! Mysigt eller hur! Vi började med lunch på dalbaffo nere på öster. Vi har varit där två gånger nu när vi ätit barnfri lunch. Efter gårdagens fiasko från restaurang basilika så är dalbaffo rena himmelriket att äta lunch på. Trevlig och serviceinriktad personal och god mat! Så proppmätta och nöjda åkte vi vidare till netonnet butiken vi har här i stan. Och här fick jag äntligen köpa mig en självgående dammsugare (som jag tjatat!) och unna mig dessutom en lite enklare i-pad med! Jag var mycket nöjd när vi gick därifrån (trots att jag hade betalt!) men återkommer när vi premiärkört vår nya vän. Nu ikväll har jag lagt mitt fokus på att lära mig min nya padda!

Men ni ska inte tro att jag tyckte det räckte att shoppa i en affär när vi väl va barnlediga. Nejdå! Nästa svängom blev till Ikea! Mer shopping, dock mest saker till barnen som lite extra tallrikar, glas osv. En ny kudde och lite vanliga glas med. Max har nämligen övergått till vanliga dricksglas helt och hållet nu och det blir oftast lite blött och det går åt fler glas att diska med, men de är bra att ha några extra då! Sen åkte vi vidare till biltema för vi inhandlade lite överraskningar för barnen. Eller rättare sagt födelsedagspresenter till Elliot och lite mutpresenter till Max just för att Elliot fyller år! Kände att det var fullt rimligt att köpa födelsedagspresenter till en 1-åring från biltema! Han har ju ingen aning om att han fyller år i vilket fall! Men de har faktiskt en hel del för barn där också! Så nu har vi hela bagaget fyllt med saker till barnen (ja, alltså vi har väldigt litet bagageutrymme och massa där sen innan). Men nu är förhoppningsvis alla i familjen glada (det märker vi på födelsedagen sen) om inte annat är vi lite fattigare!

#shoppa #netonnet #självgåendedammsugare #ipad #ikea #biltema #födelsedagspresenter #lunch #dalbaffo #barnfritid #pseudotvillingar

Lunch med han mitt stora hjärta!

Vår lunch!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards