Direktlänk till inlägg 25 juni 2021

Midsommarafton!

Av Helena Häll - 25 juni 2021 22:24

Igår blev det inget blogginlägg, dels för jag inte orkade men mest för jag hade en dålig dag. Men nu börjar det ordna upp sig igen sådär ett dygn senare. Men med en tidigare utmattning och numer en dubbel småbarnsföräldrar så kommer de ibland lite dåliga dagar. Som tur är inte lika ofta längre!

Men idag har det iallafall varit midsommarafton, en speciell dag i vår familj. Vi brukar nämligen säga att vi blev ihop på midsommarafton. När vi bestämde det tänkte vi nog inte så långt att dagen flyttar sig fram och tillbaka för varje år. Men men, vi brukar ändå ha midsommarafton som vår lilla dag. Även om vi alltid brukar fira den i goda vänners lag, så även idag.

Vi var hemma på förmiddagen och bara tog det lugnt. Sen åt jag och Martin (och en Elliot som minsann inte skulle sova) midsommarlunch på balkongen. Med burkskinka, färskpotatis, lite grädde, smör och gräslök. Mumsigt värre! Efter det klädde vi på barnen matchande outfits och åkte till Anna och Henke där vi klädde stången, dansade kring den och sedan fikade vi tårta, glass och jordgubbar! Mums. Efter 3 o halv timme åkte vi hemåt igen, gjorde fläskfilé och färskpotatis (igen!), innan barnen somnade som två stockar och jag och Martin har haft spelkväll ihop. Först spelade vi när då då, martin vann givetvis två av två gånger! (Som vanligt!) sen spelade vi ett nytt spel jag köpte idag för att fira vår dag! Det hette ordexpressen och var sjukt kul tyckte jag. Man ska komma på ord i en och samma kategori på en bokstav man själv snurrat fram. Typ städer på T, eller frukter på B osv. Jag vann! Hurra! Äntligen!

Nu är även jag ganska trött och sliten efter en lång dag! Så nu väntar sängen och sova! Godnatt!

#midsommar #vårdag #närdådå #ordexpressen #spelaspel #middommarstång

Uppdukat för midsommarlunch!

Midsommarlunch!

Dags att klä stången!

Familjen hejade på när jag hjälpte till att klä stången!

Taaaadaaaaa!

Dags för midsommardansen!

Som varande i typ trehundradelar sen var sandlådan roligare?

Sen ropade någon fika och då jävlar blev det fart på ungen!!

Ett liten försök till familjebild..

Ja jo.. galna familjen!

Fyra av sex tjejer i middagsgänget!

Spelkväll!

Vårt nya spel vi spelade!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards