Alla inlägg den 27 maj 2021

Av Helena Häll - 27 maj 2021 20:58

Idag återigen vart hemma med två sjuka barn.. eller så sjuka är de nog inte längre! Speciellt inte Max.. han högst normal igen.. det vet man på att han klättrar lite överallt, välter lampor, rullar ut rullen med toalettpapper (och hushållspappret!), löper intervaller i soffan, vägrar att gå lägga sig, tjuter för det är fel program på tv:n, pillar på precis allt men framför allt så leker han igen! Så skönt! Även om han är något mer stillsam när han är sjuk!

Men under en dagens lite mer stillsamma stunder så tittade vi på SVT play, på barnprogrammet stora maskiner. Och under avsnittet om lyftkranen kom på och jag tyckte liksom det var något bekant över det. Inte över lyftkranen i sig utan allt bakgrunden.. tills jag efter en stund insåg att det var från jönköping! Hahaha! Det bekanta hade varit mina föräldrars gamla jobb (i mååååååånga år!) de jobbade på typ samma jobb och i samma hus. Sen när jag väl började titta ordentligt på avsnittet så var det massa kända byggnader med från jönköping. Och filmen var från när de byggde huset där filmstaden ligger. Kan dock inte komma på vilket år det var (frågade martin han brukar komma ihåg lite sånt men det kom inte han heller ihåg!). Men nu bygger de snett över gatan ett höghushotell med hjälp av en lyftkran! Så nu kan de spela in ett nytt avsnitt om de vill!

#jönköping #vab #svtplay #storamaskiner #barnprogram #fixarfrasse #lyftkran

Där bakom på vänster sida är mamma och pappas gamla jobb!

Här ser man sofiakyrkan!

Här ser man bort mot talavid och huset jätten!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards