Alla inlägg den 23 maj 2021

Av Helena Häll - 23 maj 2021 20:12

Som utlovat kommer här 10 snabba tankar om eurovision song contest som gick av stapeln igår;

1. Fel låt vann.
2. Jag vet att den vann folkets röst och då är det en värdig vinnare, men jag förstår inte fascinationen för den.
3. Jag hade hellre sett att Schweiz vann.. eller ja typ nästan vilket land som helst..
4. Mellanakterna drog ut på tiden..
5. Röstningen tog lång tid (som vanligt)
6. Carola gjorde en något svag insats som poängutdelare
7. Jättekul att en knasiga låten från Ukraina fick näst flest röster från folket. Jag nynnade på den i morse (vinnarlåten vet jag inte ens hur den gick..)
8. Förvånansvärt kul med en 14:onde plats för Sverige! Jag hade tippat dem ännu längre ner!!
9. The big five länderna placerade sig i toppen och botten av resultatlistan!
10. Och som sagt; Fel låt vann.


Iom att det var förseningar och så igår var jag inte säng förens halv två inatt, vilket har lätt till jag sovit lite i soffan och på golvet i barnens rum (medans vi lekte..) eller lekte och lekte.. jag sov ju som sagt! Så ikväll blir det en tidig kväll för mig för att ta igen gårdagsnattens förehavanden! Tur att det bara är ESC en gång om året!

#esc #esc2021 #fellåtvann #söndag #trött

Här var innan jag somnade i soffan..

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards