Alla inlägg under april 2021

Av Helena Häll - 5 april 2021 20:39

Idag har vart en sån där lite halv otursdag jag kunde vart utan. Först fick jag ett typ papercut i högra tummen. Stort som norra Atlanten och lika djupt som marianergraven.. (det känns så iallafall!) och svider gör det precis hela tiden!

Sen när jag skulle lägga in påslakanen i linneskåpet slår jag i mitt ringfinger på vänster hand. Jag lyckades slå i en bra bit innanför nageln, så den givetvis gick av så långt den typ kunde gå av och sen är såret ännu längre in.. det gör satans ont vill jag lova.. fortfarande!

Tror ni det var nog där.. nej då. Sen spelade jag, Martin och Max fotboll inomhus! (Ja jag vet!) men vår avlånga hall funkar precis för det! Men jag med mitt obefintliga bollsinne lyckas när jag ska sparka bollen även sparka till tröskeln mellan vår hall och vardagsrum nått så in i.. vi tror såhär i efterhand att jag förmodligen har lyckades flytta en fastskruvad tröskel.. man ser märken från där den förmodligen satt innan.. hahaha.. hur lyckas jag?

Men för att väga upp min klantighet så har min son (som är sin mor upp i dagen!) även han slagit sig lite. När Max skulle plocka upp en av fotbollarna innan så slog han pannan i vår möbel vi har i hallen. Han har en rejäl bula som nästan slår både mitt papercut, nagelbrott och onda fot.. men bara nästan!

#klantig #otur #sinmoruppidagen #genernagåriarv #annandagpåsk

Efter mycket om och men hittade jag ett plåster till mitt massakrerade finger!

Av Helena Häll - 4 april 2021 20:28

Jag har glömt att förtälja att mormor har fått nya stakar! (Nu har det slagit slint rejält kanske ni tänker..) men för att förklara, min mormor har inte återuppstått (tyvärr!) men hennes gamla byrå (skänk, skåp.. What ever de nu heter) som vi tagit över har vi sonika döpt till mormor.. den har fått nya ljusstakar som jag köpt på Clas Ohlsson (av alla ställen!) skit snygga! Vem hade kunnat tro att de hade så snygga stakar på Clas Ohlsson! Och de va 20% rabatt med! Bingo!

En annan sak som slog mig nu.. är det bara är vår familj som döper möbler till saker.. kom ihåg från när jag var liten då hade vi en möbel som hette Berit. Hon bodde till och hos mig ett tag på gräshagen.. undra vad det blev av Berit.. Mormor står iallafall kvar i vårt vardagsrum med sina nya stakar!

#ljusstakar #arvegods #ClasOhlsson

Alltså så snygga!

Här står mormor med sina stakar!

Av Helena Häll - 3 april 2021 21:13

Idag har vi firat påskafton ihop med mina föräldrar. De lagade mat och vi åt hemma hos oss! Fair deal att få maten serverad hemma, och gott!

Annars idag har Max lekt kurragömma och vart påskkärring. Och så har vi vart på lekparken och lekt!

Påskdagsmiddag!

Dagens middag!

Lilla Maxen som påskkärring i kökshandduken!

Kurragömma! Bästa gömstället!

Av Helena Häll - 2 april 2021 20:53

Traditionsenligt som bör, firar vi påsk med Martins släkt på långfredagen (ja inte förra året då!) men i år var vi utomhus och de gamle var med och firade besprutade och klara! (Alltså vaccinerade). Så tre timmar med korvgrillning, strålande sol och släktträffande så var vi ganska möra när vi åkte hemåt sen. Barnen somnade som två stockar i bilen hem! Så nu på eftermiddagen har vi mest tagit det lugnt, städat lite och ätit pizza. Nu sover de uttröttade barnen och jag och Martin kollar på masked singer, vi får se om vi kan lista ut vem det är bakom masken idag!

#påsk #långfredag #grillakorv #maskedsinger

Rosévin till den grillade korven!

Trevlig släktsammankomst!

Max packar upp sitt påskägg!

Elliot!

Farmor och Max fikar!

Max

Minikusinerna!

Av Helena Häll - 1 april 2021 20:11

Efter middagen idag hade jag förberett påskäggsletarjakt. Så post-it lappar med ledtrådar och sen hitta skatten! Det hela började med att martin tjurade och ville inte vara med, då tjurade jag eftersom jag förberett allt redan. Och dessutom köpt ett påskägg till han med. Jag sa ett par väl valda ord att det var för barnens skull och tjurade lite till. Sen började Max att leta, han var fantastisk duktig på att hitta lapparna och blev nog till slut lite yr av allt letande hit och dit. Men äggen hittades, Elliot fick två nya nappar. Max också två nya nappar, en fruktstång och en vattenkanna (som han förövrigt precis som sin mor i den åldern också vattnade blommorna naken med!). Martin fick godis i sitt ägg, det lekte barnen med (de äter ju inte godis och det var papper på godiset!) och sen var alla nöjda och glada igen. Snipp snap snut så va påsken slut.. (eller så hade den visst bara börjat..)

#kaos #småbarnskaos #tjurigaföräldrar #letapåskägg #pseudotvillingar #påsk

Leta där det är jätte jätte kallt!

Leta där mamma har sina kläder!

Hmmm.. undra vad nästa ledtråd är...

Hurra! Skatten är funnen!

Ett till pappa Martin, ett till Max och ett till Eje! Tripp trapp trull!

Kaos i godisleken!

Vattna blommorna naken (sin tvååriga mamma upp i dagen!)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards