Alla inlägg den 23 april 2021

Av Helena Häll - 23 april 2021 21:23

Fredag och vi sitter uppkrupna i soffan framför Masked Singer med lite fredagsgott och en klåfingrig Elliot i hasorna. Fixar-Frasse sover som en stock redan, inte konstigt efter gårdagens lilla missöde. Precis innan läggdags igår så snubblar Fixar-Frasse på något osynligt som vanligt (i know lika klantig som sin mor) och olyckligtvis landar han på sin leklåda med munnen och skadar sitt läppband under överkäken. Det blir en smärre blodbad av vurpan och en mycket ledsen kille! Så efter en natt av mycket tårar och aj aj på läppen så blev det idag på morgonen ett tandläkarbesök. Ett godkännande av tandläkaren att tänderna satt fast och att jacket rakt över läppbandet kommer läka av sig självt. Och så fick vi beröm att vi borstade hans tänder bra! (Mönsterföräldrar i know!) Hahaha! Men Max var lite överallt på tandläkarmottagningen och öppnade lite lådor och släckte och tände typ 20 gånger inne hos tandläkaren med, men efter lite fasthållning fick tandläkaren titta och som present fick Max en liten leksakshund som han höll i handen hela vägen hem sen. Men annars har dagen flutit på som vanligt! Inga fler vurpor, om man inte räknar med att jag slog i min onda opererade armbåge i dörrkarmen när jag skulle söva Elliot innan. Jag har haft lite dåligt med känsel och ganska ont sen dess men jag vet ju att det går över.

Nu har även klåfingraren somnat och vi har förhoppningsvis gissat rätt även idag på vem som åker ut i Masked Singer.

#fredag #tandläkaren #småbarnsvurpor #läppband #blodbad #FixarFrasse #Maskedsinger

Han, den olycksdrabbade!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards