Alla inlägg den 26 mars 2021

Av Helena Häll - 26 mars 2021 21:47

Det har hänt igen! Min egen mor känner inte igen mig på kort! Hahaha. Vi tog en snabbistitt igenom mormor gamla bilder igen medan Max sov. (Han som pillar på allt ni vet!). Men i vilket fall så hittade vi ganska nya kort (allt är ju relativt) men från mitten av 90-talet var de iallafall. Det var ett foto på släkten från när min kusin Oscar fyllde 1 år. Ja kolla där är.. och så pekar vi på alla på bilden. När mamma utbrister, ja man känner ju igen alla, MEN vem är det? (Hon pekar på mig..) Eh jo det är ju jag, din egen dotter.. hahahaha! På fullaste allvar så kände hon inte igen mig (hon skyllde på att jag var tannalös!) Tack för den!
Sen efter tag slog det mig att när de där kortet togs var min sambo inte ens född än! Hmm, när man var lite yngre var det ljusår mellan en snart sjuårig och en som inte ens va född.. och idag är det ingen skillnad på oss. (Eller ja, jag är ju fortfarande äldre, men det märks inte utåt).

Annars hittade vi också mycket annat där bland alla bilder, ett anställningsbevis från 1944 för min morfars pappa. Ett vigelsbevis från 1919. Och sen där bland alla papper låg ett mycket gammalt papper, (vilket det visade sig va också) ett examens betyg från typ skånska kungliga regementet. Min morfars farfars examens betyg från 1863! Alltså hörni ett papper från 1863!!! Jag vågade knappt röra det efter vi hade insett det! Ett ungefär 150år gammalt regementes betyg! Alltså så coolt! (Nördig jag är, jag vet!)

Nu på kvällen har vi sett masked Singer som hade premiär. Och det var ett himla trevligt program för oss quiznördar. Vi lyckades gissa rätt på personen som åkte ut. (Ska inget avslöja om ni inte sett det än!) men vi har några fler gissningar på några av figurerna, men några är det helt blankt på. Fasiken vad svårt det var! Men roligt!

#gamlaminnen #vemärvem #släktforskning #150årgammaltpapper #antikrundannästa #maskedsinger #tv4

Fantastiska bilden där mamma inte kände igen barnet med den rosa tröjan längst till höger.. (Dvs hennes egen dotter - jag!)

Alltså såååå coolt med att vi hittade detta papper från 1863!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards