Alla inlägg den 18 mars 2021

Av Helena Häll - 18 mars 2021 21:35

Nu är det minsann dags att tandfen börjar se över sitt sparkonto för framtida utbetalning. Inte för att mina barn kommer tappa några tänder inom de närmaste (får vi hoppas!). Men nu har tandepedemin drabbat oss alla (nästan iallafall!). Jag har ont i en mina visdomständer som kommer upp lite i taget uppenbarligen. Max håller på att få tand 10 och 11 samtidigt och Elliot sin tand nummer 2! Den enda som verkat ha klarat sig från att få nya tänder är Martin!

Men tänk sen när de ska ut igen! Jag får väl ifs behålla min visdomstand gisssr jag, men både Max och Elliot ska ju tappa alla tänderna och få nya en gång till. Är ju lite creepy egentligen när man tänker efter. Att två omgångar tänder redan sitter klara inne i käkbenet när man föds bara redo att komma ut i friheten! Men i vilket fall så kommer dessa tänder ruinera oss föräldrar en vacker dag.. eller jag menar; de kommer ruinera tandfen, om hon inte börjar spara snart!

#tandfen #nyatänder

Av Helena Häll - 18 mars 2021 21:35

Nu är det minsann dags att tandfen börjar se över sitt sparkonto för framtida utbetalning. Inte för att mina barn kommer tappa några tänder inom de närmaste (får vi hoppas!). Men nu har tandepedemin drabbat oss alla (nästan iallafall!). Jag har ont i en mina visdomständer som kommer upp lite i taget uppenbarligen. Max håller på att få tand 10 och 11 samtidigt och Elliot sin tand nummer 2! Den enda som verkat ha klarat sig från att få nya tänder är Martin!

Men tänk sen när de ska ut igen! Jag får väl ifs behålla min visdomstand gisssr jag, men både Max och Elliot ska ju tappa alla tänderna och få nya en gång till. Är ju lite creepy egentligen när man tänker efter. Att två omgångar tänder redan sitter klara inne i käkbenet när man föds bara redo att komma ut i friheten! Men i vilket fall så kommer dessa tänder ruinera oss föräldrar en vacker dag.. eller jag menar; de kommer ruinera tandfen, om hon inte börjar spara snart!

#tandfen #nyatänder

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards