Alla inlägg den 26 februari 2021

Av Helena Häll - 26 februari 2021 20:38

Idag har det äntligen varit fredag! Barnen och jag tog en långfrukost med äggröra och rostad macka.. jo, vi hade äggröra på två av fyra väggar i vardagsrummet, även på golv och element! Check på den! Men på bilderna ser det ut som vi hade en himla mysig frukost.. skenet kan bedra!

På förmiddagen tog jag även mod till mig att gå ut med båda barnen. Jo tillslut kom vi till lekplatsen på gården bredvid våran och väl där var det lite äldre förskolebarn som lekte men Max fann sig och traskade runt där och lekte med sig självt! Så roligt att se att han kan leka lite!

Nu på kvällen har Max varit hos sina kusiner och ätit tacos och haft disco och Elliot fick vara hos mormor o morfar och umgås med dem. Allt detta medan jag och Martin fick för andra fredagen i rad gå och quiza! Och vinst idag igen, förra veckan vann vi på 30p, denna veckan på 26p! Woop Woop!

När vi kom hem därifrån och hade lagt barnen började vi prata om att de ska komma någon och titta på vår gamla soffa imorgon som ska säljas. Och så kom vi in på hur vi ska möblera i vardagsrummet när följande samtal utspelar sig;

Martin säger;
-Och där kan vi ha vårt vittvinsskåp!
-Eh, Vadå? Ett Vitrinskåp menar du? Frågar jag.
-vadå, vad är ett vitrinskåp? Jag trodde det hette vittvinsskåp..

Där dog jag av skratt! Fan vad jag älskar den killen! Han får mig att skratta gott många gånger om (Han skrattade också lite ska tilläggas). Inte för att vi kom fram till huruvida vi skulle ställa min mormors skåp där eller (som de numera heter) ett vittvinsskåp!

#fredag #äggröra #lekpark #quiz #vitrinskåp #skrattanfall

Äggröra till frulle!

Elliot som använder sina skedar som kinesiska ätpinnar!

Härliga lekparken!

Nu är det dags att gå hem igen! Max kör Elliot!

Max äter tacos med faster!

Max dansar disco på fredagskvällen!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards