Alla inlägg den 23 februari 2021

Av Helena Häll - 23 februari 2021 20:35

Idag vaknade Elliot vid sexsnåret (han sov typisch hela natten!! Dock hade Max ett litet sammanbrott istället.) Men sovit bättre har vi gjort än igår natt! Men vakna klockan sex betyder att man är väldigt trött när man lämnat sin storebror på föris, så trött att vi tog en långpromenad direkt när vi hade lämnat Max. Eller rättare sagt jag tog en långpromenad och Elliot sov som en stock! Det var mulet och så gick jag ut med Vättern så snålblåsten ven om öronen, dimmigt var det med. Så man såg knappt stan på hemvägen. Sen när vi kommit hem igen kom solen! Typiskt!

Idag börjar också bokrean, vilket brukar vara en fröjd att gå på. Men efter att ha tittat i Akademibokhandelns reakatalog har jag inte ens bemödat mig gå dit idag! (Tänkte först jag Elliot kunde gått dit på vår promenad) men vilken besvikelse på utbudet av böcker. Jag hade en liten lista på böcker som jag tänkt jag kunde köpt på rean. Inte en enda av dem var med. Utan istället böcker jag redan läst eller äger. Och luften gick ur mig lite när de gör reklam för en bok som jag köpte redan för två år sen. Hopp! Jag får väl se om jag tar en sväng någon annan dag och eventuellt köper någon barnbok om maskiner till Max.

Nu har barnen somnat iallafall efter vi ätit oss mätta på gratinerad kyckling med mango chutney i ugn och med ris till (recept är från mammas bästa vän o granne Inger! Som förövrigt fyller år idag - Grattis! Vi firade dig från andra sidan gården med att laga mat från ditt recept!)
Annars är Martin iväg nu och hämtar vår bil som vart på lagning (för andra gången bara iår!) men alltid skönt att få tillbaka sin egen bil! Jag själv skulle behöva ta tag i att tömma diskmaskinen men vet ni, idag orkar jag inte det utan bara sitter här och njuter av tystnaden!

#promenad #vättern #jönköping #bokrea #besviken #recept #kycklingiugn #lagabilen #njuteravtystnaden

Morgonen började med att jag lämnade Fixar-Frasse obevakad i fem minuter medan jag bytte blöja på Eje.. han passade på att inventera köklådorna! #FixarFrasse

En mulen Vättern!

Sen försökte solen komma fram (den lyckades lagom tills vi kom hem igen!)

Där borta är jönköping! (Om man tittar noga genom dimman!)

Jag fick njuta av solen en stund hemma istället!

Hörni Fixar-Frasse har faktiskt suttit still i fem minuter idag. Med en telefon som muta! Medan mamma och jag trädde på alla sofföverdrag igen!

Tada! Världens skönaste soffa, en femhundring och den är er! #komochköp

Även Elliot åt lite ris och kyckling idag!

Här är receptet vi gjorde idag, dock plockade bort bananen idag (mest för att vi inte hade någon hemma!) men det är supergott! Testa själva!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards