Alla inlägg den 7 februari 2021

Av Helena Häll - 7 februari 2021 20:07

Idag tänkte vi vara en vänlig och snäll familj. Vi hade nämligen lite bröd över som blivit lite hårt och torrt så vi tänkte vi kunde ta med barnen och mata änderna och fåglarna! Nu i smällkalla vintern tänkte vi att de säkert blir glada för lite extra mat! Alltså vilken fin tanke av oss ändå.. så vi började gå vår promenad, Elliot i vagnen och Max gick och åkte pulka. Väl nere i friardalen så... ja. Nä, inte en and i sikte och inte ens en liten trevlig fågel, utan typ två skator va där (eller liknande) och dammen var avspärrad för de bygger visst om eller tömmer bäcken, oklart vilket men brödet fick vi ta med oss hem igen och så får vi väl leta efter någon som vill äta det en annan dag.

Idag har jag även blivit en byrå rikare. Jag har äntligen fått hem min mormor (och morfars) gamla byrå som de haft ja iallafall åtminstone sen de bodde här i jönköping trodde mamma.. (det var 36 år sen de flyttade härifrån) gissningsvis kan man lägga på några årtionde till på den. Men det är väl något jag får röna i för jag fick även en hel del kort att kolla igenom, mest för att se om de är några intressanta släktingar med. Men kanske även hittar min byrå, vem vet. Jag är iallafall nu en mycket nöjd och glad byråägare! (Martin kanske inte är lika entusiastisk) men han kommer vänja sig jag lovar.

#mataänder #tankenvargod #nybyrå #arvegods

Mot änderna (som inte var där..)

Avspärrat och fågellöst!

Här kommer den!

På plats!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards