Alla inlägg den 4 februari 2021

Av Helena Häll - 4 februari 2021 20:19

Idag har det varit sibirisk vinter här i stan. Jag hade en tanke om att jag eventuellt skulle gå en sväng förbi biblioteket iom att de har öppnat igen. På tal om just biblioteket så hände det en så konstig sak i vårt hem förra veckan. Martin ville läsa en bok och undrade om jag kunde låna den på biblioteket åt honom. Eh va?! Chocken har inte lagt sig än, en vecka senare.. (Jag har för säkerhet skull frågat flera gånger också) och svaret är detsamma. Jag ska låna en bok till han som han ville läsa.

Men nu blev det ingen bibliotekstur idag just pga kylan! Jag var rädd och både jag och Elliot hade frusit sönder både armar, ben och kinder på promenaden dit och hem. Så medan Max var på föris så stannade vi hemma istället och Elliot tog en långsov och då passade jag på att släktforska lite. Idag har jag bland annat hittat ett vigelsbevis på mina förfäders sju generationer tillbaka! 1791 gifte de sig, det var inte igår! Det var min pappas pappas mammas mammas pappas mammas föräldrar. Jösses hängde ni med?

Men annars har jag faktiskt tagit tag i mitt februarimål lite mer. Det var ju att fylla i barnens mitt första år böcker så långt det går vill säga och sätta in lite bilder. Och idag har jag gått igenom vilka bilderna jag behöver framkalla. Ja alltså vilken sort av bilder, vilka det blir får jag välja ut en annan dag!

I brist på bilder från dagen får ni två på en ung Elliot och en på en gammal Max! Hahahaha!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards