Alla inlägg den 1 februari 2021

Av Helena Häll - 1 februari 2021 20:11

Dagen började med att jag hade två sovande lussebullar i min säng. Alltså inte riktiga lussebullar utan både mina två barn i sina lussebullepjymasar! I vanliga fall brukar vi ha noll barn i sängen men i morse hade vi två barn av två möjliga! Och de tog sig lite sovmorgon med, det händer ju aldrig heller annars! Så vi passade på att ta det lugnt hela förmiddagen. Efter vi ätit lunch och Max sovit lite middag gick vi ut och åkte pulka runt kvarteret. Ska även tilläggas att Max stod i hissen stortjöt och vägrade följa med ut för han inte fick åka i pulkan redan inne i trapphuset.. men ut kom vi och tillslut hade vi åkt/gått runt kvarteret. Då insåg jag att plogbilen plogat upp en liten vall in till vår parkeringsplats och vi har liksom inte stor vräckig tung familjebil utan en liten bräckligt bil gjord av plast! Hade martin kört över den vallen hade underredet lossnat och all plast hade trillat av (trust me iknow.. jag hade en likadan bil innan där alla plastdetaljer lossnade hejvilt bara man råkade titta på dom). Så dagens goda gärning; jag skottade vår parkeringsplats (med lite hjälp av en granne) så blev den som ny och snövallen försvann! Check på den!

Sen när martin hade kommit hem firade vi vår förstfödde sons namnsdag! (Fast jag har sagt grattis på födelsedagen till han säkert fem gånger istället för namnsdag! Hahahaha!) men är man trött så är man. Men Max namnsdag firades med tacogratäng och kladdkaka!

Ni fick bli utan bildtexter idag, för appen krånglar något så fruktansvärt! Så efter sju försök gav jag upp! Bilderna kommer förhoppningsvis med iallafall!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards