Alla inlägg den 29 januari 2021

Av Helena Häll - 29 januari 2021 20:36

Dagens började med blodprovstagning.. på fastande mage! (Inte min grej!) men hade bokat den tidigaste lediga tiden de hade, så var på vårdcentralen redan strax innan åtta i morse. Så nu håller vi både tummar och tår att alla värden visar bra! Det var efterkontroll för graviddiabetesen nämligen och det önskar jag mig INTE tillbaka.

Sedan har dagen innehållit frukost med min mamma, lunch levererad av min mamma och släktforskningstydning med min mamma. (Herregud vilka handstilar de hade förr i tiden!). Men idag har jag iallafall lagt fokus på min farmors mamma, dvs min pappas mormor. Tänker inte rabbla upp allt jag hittat men det mest spännande var väl att jag hittade en okänd syster till henne, det stackars barnet blev inte mer än 7 månader innan hon dog. Men jag undrar om min farmor visste det, att hon hade en moster som föddes 1920 och tragiskt dog året efter, 1921, bara några år innan farmor själv föddes.

Annars har vi firat här idag! När martin kom hem från jobbet hade jag (med hjälp av mamma) fixat lite godricka och semla för att överraska han att vi har officiellt bott ihop i tre år idag. (Vi har givetvis bott ihop länge än så!) men 29 januari 2018 anmälde vi genmensam bostadsadress och blev därmed sambos på riktigt! Vi har även firat Maxen lite på ett hörn, han blir nämligen 1 år och 8 månader idag! Weiihoo! Grattis min förstfödde marodör!

#blodprov #släktforskning #överraskning #semla #sambos

Dagens blodprov!

Var nere i källaren och letade efter mer släktforskning idag. Råkade bygga in mig själv, men kom ut tillslut och hittade även det jag sökte.. i en låda som det stod jobbet på. Hahaha!

Hittade även ett kort på min lillebror men det hade lika väl kunnat vara Max. De är väldigt lika som små!

Suprise! Semla och godricka!

Marodören fyller 1 år och 8 månader och firade med äta semla med hela fejset!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards