Alla inlägg den 28 januari 2021

Av Helena Häll - 28 januari 2021 20:21

Dagens äventyr bemödade vi oss med efter jag hämtat Max på förskolan. Han var nämligen tvungen att gå till doktorn för att få kollat på sina atopiska eksem utslag. Varför kan man inte bara ta det på telefon? Utan låta en stackars mamma ha med sin sjövilda son in på en vårdcentral i coronapandemin?! Jo men inte nog med att Max var ungefär över hela vårdcentralen, lekte kurragömma bakom gardinerna, drämde pannan i en glasdörr (medvetet) och slickade på något fodral han hittade hos läkaren, han tog även väl hand om läkarens tjockstrumpor och hejade på 95% av alla som gick förbi han.. sa jag att han löpte maraton i koridorren med? Och på vägen dit hade de inte hunnit skotta gångvägarna.. klockan var ju liksom bara 13:45 och vi bor centralt.. men men, jag pulsade med barnvagnen i massa snö och väl där då var det ju full rulle som ni hört.. efter detta skulle vi till apoteket.. det tyckte inte Max var det roligaste han gjort så han tjöt för full hals (OMG!) tills han fick hålla sin kortisonkräm, då blev han nöjd. Sen höll han krämen i handen hela vägen hem från apoteket och sen har han gått med den i sin vagn och kört runt den här hemma. Förövrigt vet jag inte om allt besvär var mödan värd, för det är samma krämer vi hade sen innan.. men jag har iallafall fått mig motion så det räcker för ett halvår framöver..

#dagensäventyr #vårdcentralen #atopiskaeksem #torrboll #sjövild #fixarfrasse #motion

Kurragömma i väntrummet!

Leksakerna var det minst intressanta på dagens besök! Läkarens tjockstrumpor var mer intressanta!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards