Alla inlägg den 21 januari 2021

Av Helena Häll - 21 januari 2021 22:06

Fixar-frasse har inventerat idag på morgonen. Alltså blev jag lite gråtfärdig vill jag lova, för medan jag matade Elliot på morgonen så har Max nu lärt sig öppna skafferiet själv. (Trots min anordning, den funkade några månader iallafall) men i vilket fall, medan jag matar Elliot går Max (aka Fixar-Frasse) och inventerar vårt skafferi. Det var sugrör, servetter, klädnypor, pepparkaksformar, ja you name it, över halva köksgolvet. Jag lyckades tygla mig och Max hjälpte mig att plocka ner allt i lådorna igen. Då är jag tvungen att klä på Elliot eftersom vi ska till förskolan med Max och till BVC med Elliot, ja ni har säkert gissat vad han hade gjort.. jo inventerat allt igen..

Iväg kom vi tillslut, så Max har vart på förskolan och lekt medan jag och Elliot var på BVC för att inventera Elliot.. han blev godkänd! Typisch ungefär 8,2 kilo och 69,5cm lång (tror jag det va).

Annars har jag pusslat lite, lyssnat på ljudbok, kokat potatis till min mamma, lekt med mina barn, beundrat Max fina teckning i hallen på förskolan, bytt bajsblöjor, kollat skidskytte, dansat drakdansen, gjort köttfärssås och hel del annat idag. Nu är jag dock nyduschad och nedbäddad för idag, imorgon väntar nya äventyr och nya inventeringar!

#fixarfrasse #inventering #bvc #6månader #småbarnsmorsa #pseudotvillingar

Inventeringen är i full gång (en första gång!) sen städade vi upp allt...

...och Max valde givetvis att inventera en anda gång..

En godkänd kille efter besöket på BVC!

Framstegen i dagens pusslande!

Max fina tavla i hallen på förskolan. Det är en smält snögubbe!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards