Direktlänk till inlägg 19 december 2020

Fem års minnen och fem månader!

Av Helena Häll - 19 december 2020 22:08

Idag för fem år sen hade jag bloggat om att vi (jag och mitt gamla quizlag) vunnit quizfinalen på Karlssons och att vi sedan vart hemma hos Anders och firat finalen. Troligvis var väl martin där med, (ingen av oss minns riktigt) men tänk han var ju rena barnet (typ, nyss fyllda 22 iaf!) och lite blyg vem hade tro att det var han som jag sen skulle bli kär i. Att det visade sig att han var min stora kärlek, (och jag hans förhoppningvis! Hahaha!) fast det hade vi ju inte insett då, utan först på avslutningsfesten 1,5 år senare. Och nu står vi här med gemensamt boende och två barn! Vem hade kunnat tro det för fem år sen?!

Annars idag har vår minsting fyllt 5 månader! Herregud vad tiden går fort. Fem månader som tvåbarnsföräldrar. Vi firade femmåndersdagen med att vi var ute på förmiddagen och solen lös! Så härligt, men det va kallt! Vi har också varit en sväng hos Martins föräldrar, ätit lite mat och klippt Max, vars hår växer som ogräs som vanligt! Så nu är vi mätta, och Max är fin i håret lagom till jul! Perfekt!

Elliot 5 månader!

Max hjälper till som vanligt!

Här är skillnaden på Max och Elliot när de är fem månader!

Max lekte påve innan vi åkte och klippte han. Kanske bara ska klippa utmed hans egenkomponerade påvehatt så är ju frisyren klar sen!

 
 
Amisa

Amisa

19 december 2020 22:36

Tänk vad fort tiden går! Det känns som om det var nyss ni fick den lilla parveln, men snart har det redan gått ett halvt år.

http://min-inre-vagvisare.bloggagratis.se

Helena Häll

19 december 2020 23:18

Ja verkligen! Har gått hur fort som helst! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Torsdag 28 mars 23:32

Idag är det skärtorsdagen och jag är precis hemkommen från Annas födelsedagsfest. Hon passade nämligen på att ha sin fest idag, eftersom hon fyller just idag! Supertrevligt med god mat, dryck, snacks och mycket trevligt sällskap! Men nu är jag så tr...

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards