Direktlänk till inlägg 1 oktober 2020

Jag har överlevt!!!

Av Helena Häll - 1 oktober 2020 21:34

Jag har överlevt första dagen ensam med båda barnen!! Martin åkte vid sju i morse och då vaknade Max och ville ha välling, så då gjorde vi det och vinkade hejdå till pappa martin och sen har jag idag lyckats klä på mina barn, gå en timmes promenad med dom, gett Max både frukost, lunch och mellis och ammat Elliot några gånger. Jag har även vikt vår tvätt, tvättat två maskiner tvätt och hängt en av dem och torktumlat den andra! Jag har även satt på diskmaskinen, tömt den och stoppat in den skitiga disken. Jag har haft hjälp av min mor i en timme så jag kunde söva Max men han somnade på två röda och sov i 1,5h sen! Och tillslut somnade Elliot med så jag han läsa min bok i ungefär 7min innan Max vaknade! Hahaha! Men det var några sidor iallafall. Jag har plockat iordning lite hemma med och ätit en matlåda med lasange och sen lekt med barnen på eftermiddagen till martin kom hem vid kvart över fyra! Herregud vad lång denna dagen kändes. Är alla dagar såhär långa? Ja, Uppenbarligen!

#föräldraledig #pseudotvillingar #heltslut

Frukost!

Färdigvikt tvätt! (Hejja mig!)

Dagens promenad!

Mina 7 minuters läsning hann resultera i ett kort också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Häll - Måndag 25 mars 22:20

Ja då kom den tillbaka! Den förbannande snön! När man i helgen fått upp hoppet om lite vår och sol, så nä, då kom tre ton snö som på posten! Nu har mycket töat bort igen men ändå! Det vräkte verkligen ner imorse när vi skulle till vårdcentralen och l...

Av Helena Häll - Söndag 24 mars 22:05

Jag vi kanske ska börja från gårdagen då det inte blev något blogginlägg. Jag var nämligen inte hemma förens efter tolvslaget! Kvällen bestod av grabbhäng med mitt grabbgäng! Mina bästa killkompisar som jag haft sen jag var 16-17år nånting! Vi sågs h...

Av Helena Häll - Fredag 22 mars 22:35


Idag är det då äntligen fredag på en vecka som den känns som den varit 100 år lång. Men helgen lär väl gå lika snabbt som vanligt. Efter jobbet hämtade vi upp ett barn på förskolan och ett barn hos mormor (han hade då gå hem lite tidigare pga tån). V...

Av Helena Häll - Torsdag 21 mars 22:13

Idag är det rocka sockorna dagen. Fast hemma hos oss så rockar mina barn sockorna varje dag. De ska nämligen alltid ha olika strumpor på sig! Perfekt ju! De allas rätt till lika värde varje dag! Ska villigt erkänna att vi har slutat sortera barnens s...

Av Helena Häll - Onsdag 20 mars 22:14


För ett tag sen budade jag hem 7 st pussel på en auktion och hör och häpna, jag betalade 100kr för allihopa! Och det var allt ifrån 750-2000 bitar. Dock kunde inte Svante (som höll i auktionen) garantera att de va kompletta, men för 100kr testar jag ...

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards