Alla inlägg den 14 september 2020

Av Helena Häll - 14 september 2020 22:03

Idag har jag tänkt att det är söndag hela dagen, men det är ju måndag! Man blir ju helt förvirrad av att gå hemma båda två och ingen har någon aning om vad det är för dag! Men det är guld värt att kunna umgås med sina barn som en hel familj. Så idag var vi i lekparken på eftermiddagen. Så roligt när Max kan leka och ta till sig lite mer än att bara gunga! Nu vill han gärna utforska mer och se sig omkring (nej han går inte än, så man får vara lite behjälplig) men han gillar att vara med och hjälper gärna till (så även i förmiddag när vi var och veckohandlade igen) han hjälpte då till att panta burkar och packa ner matvaror (och upp igen) och ner igen (och upp igen) och så där håller det på dagarna i ända. Allt ska göras flera gånger om och lillebror sover sig igenom det mesta! Hahaha! Lillebror har dessutom blivit en aning mer nöjd med sin tillvaro och har man tur kan man få ett leende eller två!

Annars idag lyckades barnen sova samtidigt!!! Omg älskar när det händer om man får tio-femton minuter för sig själv (typ!) innan någon vaknar eller det händer nått annat. Idag tog jag vara på dom minuterna och började läsa en ny bok! Som ni förstår då lyckades jag läsa ut 3096 dagar av natascha kampusch igår kväll och fick tid över att börja på en ny redan idag. Tillbaka till deckargenren och Nele Neuhaus bok stora stygga vargen. Andra boken i en serie där jag för några år sen läste den första boken som heter snövit ska dö. Stora stygga vargen var förövrigt med på den där listan av 160 böcker som jag hade bokquiz om härromdagen. Den var ju dock inte med som ett av svaren eftersom jag inte läst den än (men inom en snar framtid får vi hoppas jag blir klar!) men påtal om det där quizet så kommer här facit till det lilla bokquizet så ni får se om ni gissat (eller vetat) rätt svar!
Såhär såg det ut på bloggen härromdagen;
1. Danmark - (J. A-O) - dansk författare - debut om avd. Q. Vilken är boken?
2. Thailand - (J. N) - norsk författare - Harry Hole. Vilken är boken?
3. Algeriet - (A. C) - Fransk författare - klassiker från 40-taket. Vilken är boken?
4. Lettland - (H. M) - svensk författare - hundar. Vilken är boken?
5. Botswana - (A. M-S) - brittisk författare - första om detektivbyrån. Vilken är boken?

Och de rätta svaren är:
1. Jussi Adler Olsen - Kvinnan i rummet
2. Jo Nesbø - Kackerlackorna
3. Albert Camus - Främlingen
4. Henning Mankell - Hundarna i Riga
5. Alexander McCall Smith - Damernas Detektivbyrå

Ha en fortsatt härlig måndag (fast det känns fortfarande som söndag!) Tjipp hej!

#måndag #söndag #lekparken #gunga #leka #repeat #bokquiz #quizfacit #läsa #böcker #deckare #jussiadlerolsen #jonesbø #albertcamus #henningmankell #alexandermccallsmith

Max hjälper till att panta!

Max i lekparken!

Tio minuter av egentid!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards