Alla inlägg den 13 september 2020

Av Helena Häll - 13 september 2020 21:52

Idag på förmiddagen cyklade martin iväg med Max till hans föräldrar och så hängde de där lite innan jag och lillebror kom farandes med bilen dit med. Max åt sin medhavda lunch innan de cyklade (o vi åkte) hemåt igen. Sedan har det varit en lugn eftermiddag, det har ju varit regn i massor! Regnet till trots så packa martin ner barnen i vagnen och gick en liten runda på eftermiddagen, så jag kunde laga mat. Jag fick laga mat själv!!! Alltså hör ni! Rena himmelriket! Ingen lillebror som tjuter och ingen Max som förvisso inte tjuter men i gengäld gärna öppnar och smäller i alla lådor och skåp han kan hitta. Samt dra ut allt han kan hitta och lägga det överallt (senast idag min understa garderobslåda, samt samma sak hos Martins föräldrar! Haha!) men som sagt jag fick laga söndagsmiddag med ackompanjemang av radion istället för två barn! Och lagom till martin och barnen kom hem så va maten klar och diskmaskinen tömd (resten av köket såg ut som ett bombnedslag) men det är städat nu men sen barnen lagt sig. Men idag blev det indisk kycklinggryta och ris! Receptet är från zeinas kitchen, skickar med det med, ifall någon vill äta indisk kycklinggryta nån dag! Här gick den hem iallafall och jag lever fortfarande på att jag fick laga den helt för mig själv!

#recept #zeinaskitchen #indiskkycklinggryta #söndag #söndagsmiddag #lagamatsjälv #småstunderavensamhet #pseudotvillingar

#kaos

Kryddorna är blandade med kycklingen!

Vår söndagsmiddag!

Här är receptet! Jag serverar den dock utan jordnötter och koriander. (Räcker med att jag åt en snickersglass till efterätt - kli kli!)

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards