Alla inlägg den 6 september 2020

Av Helena Häll - 6 september 2020 22:31

Idag bestämde Max att hela familjen skulle gå upp 06:40.. jo tjena på en söndag med! Men det vet ju inte Max ifs (om han magiskt nog inte lärt sig alla veckodagar bara sådär!) Men går man upp tidigt så hinner man ju med massor med saker! Som följande;
08:06 i morse infann sig hela familjen på Ica-maxi för veckans storhandling! Vem fasen handlar klockan åtta en söndagsmorgon?! (Svar; typ ingen mer än vi!). När vi var klara vid nio var jag betydligt fattigare men vårt kylskåp betydligt mer välfyllt! När vi kom hem satte vi på en tvättmaskin och sen gick vi en långpromenad ut med Vättern bort till stan och sedan hemåt igen. Vi kom nästan hela vägen hem innan himlen öppnade sig.. vi var i bostadsområdet jämte vårt och hann på biten hem bli dyblöta!
På eftermiddagen har vi haft dubbla besök av först min bästa vän och hennes son! Hon hade köpt superfina kläder till lillebror. Efter hon vart här så var även Martins morbror, hans sambo och Martins kusin och hennes sambo här och spanade in nya lyan och lillebror! Då fick lillebror ännu mer presenter, en så fin tjockare tröja och mjuk skallra (osch va bortskämd man blir som nyfödd!) men även jag och martin fick present; en inflyttningspresent! (Woop Woop!) ett läckert blomsterarrangemang (som jag nu ska lyckas hålla vid liv!) sen nu ikväll lyckades vi söva Max och sedan äta en sen middag framför tv:n (det gjorde vi alltid i förra lägenheten, åt framför tv:n alltså! Kan ifs bero på att vi bodde så sjukt litet innan) men vi njöt av hamburgare framför ett avsnitt av BBC Britt:s program pointless! Nu är det bara dagens sista anhalt kvar; att få gå och lägga sig (gud vad skönt!)

#söndag #gåupptidigt #storhandla #promenad #jönköping #ösregn #besök #presenter #inflyttningspresent #nyfödd #pointless #hamburgare

Vårt fina blomsterarrangemang vi fick i inflyttningspresent!

Kläderna han fick av min bästa vän!

Tjocktröjan och Skallran han fick av Martin morbror och company!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards