Alla inlägg den 29 augusti 2020

Av Helena Häll - 29 augusti 2020 22:37

Idag tog en era slut! En era som varat sen nu i januari och innan dess från sep 2018 till juli 2019.. mina sprutor är det givetvis jag talar om! Sen vi fick reda på att vi skulle få Max och till och med sex veckor efter den förlossningen och sen när vi (lite sent då) fick reda på lillebror och nu då sex veckor efter förlossningen. (Jag har räknat fler gånger för att vara säker - lillebror fyller sex veckor imorgon!) Jag är med andra ord fri nu! Sista sprutan i magen är tagen! Varje jävla dag har jag tagit en spruta i magen (med Max graviditet var det två sprutor ibland!) så tänk själva i runda slängar blir det ungefär 600 sprutor i magen sammanlagt sen september 2018! Sa jag verkligen att jag är fri nu!! Inga mer sprutor!! (Enda undantaget är ju om vi skaffar ett tredje barn! Hahaha! Men just nu har vi fullt upp med dom vi har!). Men jag är verkligen fri nu, nu behöver jag inte komma ihåg något mer än att borsta tänderna innan jag går och lägger mig! Tjoohoo!! Så satans skönt detta är!

Förövrigt idag har julivädret hittat tillbaka igen. Snålblåst, kallt och regn (bah!) men inget stoppar hurtiga familjen som går sin morgonpromenad i vått och torrt! (Idag var det dock torrt men lite kallt och blåsigt)! Idag gick promenaden bort mot gamla netto som ligger påväg ut mot Kortebo. Strax efter affären (som nu är Coop och inte netto längre!) så kan man svänga under bilvägen o tågrälsen och gå ut med Vättern in mot jönköping igen. Undergången ligger ungefär i höjd med där gamla affären lampladan låg förr om året. När vi svängde ner mot Vättern så slutade de blåsa så vägen hemåt var riktigt behaglig och utsikten var det inget fel på heller (se bilder!) och efter 1,5h var vi hemma igen och med två minuter till godo bröt lillebror ihop (igen! Som vanligt! Haha!) men nu var vi ju nästan hemma så de gick ingen större nöd på våra trumhinnor!

#sprutor #blodförtunnande #graviditet #innohep #sprutorimagen #promenad #vättern #jönköping #kortebo

Sista sprutan!!

Och här nedan följer bilder från dagens promenad!

Presentation


Mitt liv i ord och bilder så som jag lever det!

Fråga mig

8 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards